M'agradaria iniciar-me en això de muntar un "Blog", però soc una persona neòfita i no se per on començar... A més, m'agradaria que, si el projecte que vull fer surt bé, amb el pas del temps poder canviar a una web amb el meu domini propi (encara que sigui un .TK o alguna cosa semblant), i no haver de tornar a re-fer la feinada que hagi fet; és a dir, voldria escriure notícies i que la gent pugui comentar si li agraden o no, posar un fòrum per parlar de diverses coses, un espai per a descàrregues (legals, eh???), en fi, tot el que una web pot tenir... Però es clar, torno a repetir que no tinc massa idea d'això, i no se programar (tampoc se si fa falta això o no ), encara que no m'importa invertir el temps necessari en aprendre llenguatges com els que em sembla que son necessaris per a entendre les coses (Java, PHP...), o les eines essencials (NVU, DreamWeaver, editors d'imatges...).
El que busco és que em recomaneu per on començar, i quines eines utilitzar (tranquils que no busco una persona a qui fotre-li les meves preguntes i que em faci un cop de ma a altes hores de la matinada, jajajaj!!!).
Si em poguessiu dir bons enllaços on trobar aquesta info us ho agraïria moltíssim, ja que m'he fartat de mirar centenars de pàgines de Google, fòrums supossadament "entessos de la matèria" en diversos idiomes, etc. i al final m'he saturat i estic en un punt mort!!!
MOLTES GRÀCIESSS!!!
P.D.: Per què és tan car un .CAT en comparació amb un .ES o un .COM?
veig moltes visites, però ningú em pot fer un cop de ma? serà que ningú te un bloc? m'extranya... he visitat les webs de més d'un de vosaltres per agafar idees, però no li agafo el "tranquillo" a això... Només vull recomanacions de programes a fer servir, i webs que em recomaneu o fer el meu blog, res més... No mossegaré, jaaajaajajajajajajajajjjj!!!!
Blogger està prou bé per a començar a profunditzar una mica als "NouVinguts" en aquest tema d'iniciar-se escrivint respecte a qualsevol tema. A més, tens el "suport" de Google rere aquest projecte, i s'indexarà tot el que facis al cercador...
D'altra banda, Wordpress és una mica més complet, però també més complexe. Hi han més opcions, i més paràmetres a tenir en compte. També és cert que trobaràs més aparences per a Wordpress que no pas per a Blogger. Ara, això si, ASSEGURA-TE'N de fer una còpia de seguretat de tot abans de modificar res (ja sigui en Blogger o en Wordpress), ja que de vegades les actualitzacions, modificacions d'aparences o de panell de control, etc... poden deixar el teu blog en una plana amb quatre gargots sense massa significat!!!. Recorda que també hi ha Joomla, que darrerament ha guanyat molts premis... Però no vull marejar-te amb més coses
Ah! Respecte al tema dels "PuntCAT" malauradament és així... Per norma general surten més cars que un ".es". Recorda també que un ".com" no identifica cap cultura, més enllà de la COMercial. En canvi un "PuntCAT" sí que identifica la cultura CATalana. I el ".es" identifica a un País (dues lletres= País, 3=depenent del context), tal com és el meu cas, que sóc d'Andorra (".ad"). Espero haver-t'ho aclarit una mica...
Arreveureeeee!!!!
P.D.: El ".tk" també pertany a un país, i aquests dominis son gratuïts, ja que es financen amb publicitat (com ara els coneguts 15 segons abans de poder accedir a la plana web), però també és una manera de tenir el teu espai com ara http ://www .nouvingut.tk, en comptes de http ://www .propietari-del-domini.com/usuaris/nouvingut/index.html, per posar un exemple... De tota manera, aviam si en Pellroja (que és un mestre en la matèria) recupera un dels seus "posts" de la seva pàgina personal en que feien un "pas per pas" i te'l llegeixes aviam si pots treure més informació al respecte. I a veure si la gent participa en aquest tema una mica també que tens raó, hi han molts per aquí que tenen/mantenen un bloc, i no han dit res encara, i es tracta de fer-nos un cop de mà entre tots!!! Dita queda la cosaaaaaa
A mi el Joomla em va semblar massa complicat, he provat Blogger i Wordpress i preferesc WP al 100%, no és difícil de configurar i té moltes extensions, a més és bo per a SEO. De moment he intentat evitar les actualitzacions, per tant no puc opinar sobre aquest tema.
Moltes gràcies BennyBeat i DrFelip per ajudar-me en aquest tema que és una cosa nova per a mi. Em sembla que us faré cas i provaré el WordPress, ja que pel que sembla és el més estés... Es continuen acceptant suggerencies de altres usuaris, eh?
No es mereixen, NouVingut!!! De fet estem aquí per això mateix, per a fer-nos un cop de mà uns als altres... A més, aprofito aquestes línies per a donar-te uns enllaços que potser t'aniran força bé. Es troben en la llengua de Cervantes, però com la gent de parla Catalana tenim la virtut de, com a mínim, ser bilingües, segur que no tindràs cap problema en entendre-ho...