Moderadors: jordis, cubells, xavivars
Jo no he sentit dir a cap català dir "aqueix"... algun hi haurà.
Ben és cert que quan es va estandarditzar la nostra llengua, el català oriental-central-de_Barcelona_concretament eixí "guanyador" davant de la variant occidental.
PauGNU ha escrit:Home, és que això de "Països Catalans" fa referència més -per mi- al nom de la llengua que es parla que no pas a nivell polític.
La llengua té un nom: català. No ha d'ésser aquesta qüestió del nom una altra volta tema de conflicte -ja ho va ser a principis del segle passat-. Que els valencians diguem "valencià" no crec que siga cap problema -mentre que això no supose diferenciar-ho del català-.
Sobre música, la veritat és que Obrint Pas i sucedanis em donen una miqueta de fàstig... jejeje. M'agrada molt més Antònia Font, ERM, Feliu Ventura, Gossos, Sopa de Cabra, Raimon, Joan Miquel Oliver, etc.
PauGNU ha escrit:Home, és que això de "Països Catalans" fa referència més -per mi- al nom de la llengua que es parla que no pas a nivell polític.
La llengua té un nom: català. No ha d'ésser aquesta qüestió del nom una altra volta tema de conflicte -ja ho va ser a principis del segle passat-. Que els valencians diguem "valencià" no crec que siga cap problema -mentre que això no supose diferenciar-ho del català-.
Formalment: català. Així que "Països Catalans" és el nom que donem als territoris on es parla català. Res més.
!
No tractes de fer veure q tot està claríssim i q tot són problemes del passat, perquè d'això res.
PauGNU ha escrit:(...)
Els valencians no només lluitem contra la incursió del castellà a la nostra societat, sinó que a més hem de lluitar amb nosaltres mateixos sobre quina és la nostra llengua.
Els blaveros donen la impressió simplement de carregar-se l'origen dels valencians per tal de deixar pista oberta al castellà. No es tracta ni d'independència ni res de l'estil, només es tracta de llengua -que ja és molt-.
Tot i així, el principal problema no és com es parla, sinó si es parla o no. I cada volta hi ha menys gent que el parle i els mateixos valenciano-parlants deixen de parlar-lo.
Exemple: jo parle valencià, la meua xicota parla valencià. Ens vam conèixer en castellà i sempre parlem en castellà. La gent que parla valencià s'ho ha deixat com una cosa "de porte endins", només el parla a casa.
Si a això ho ajuntem a la generació que va deixar de parlar als seus fills en valencià perquè "parlant valencià no arribarien enlloc els seus fills", doncs pitjor encara.
Ruig ha escrit:Però en canvi al País Valencià teniu al PP... i a Catalunya no es mengen ni una rosca.
Jo crec que més aviat el que passa és que vosaltres esteu més actius pel fet de tenir al PP i nosaltres, com que tenim esquerres manant, anem més calmats...
Torna a: Llengua i traducció de programari
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 49 visitants