Hola nois, també he parlat del tema al fòrum de Vadejocs, però us ho poso aquí també a veure si hi ha algun usuari de la plataforma que també cregui que això es mereix que li dediquem un temps, tot sigui per la llengua.
Resulta que jo sempre havia estat molt recelós de les compres en botigues de jocs online, però al final em vaig animar a entrar a Steam i en veure les seves ofertes en jocs com ara Civilization V al 40% de descompte o el Portal 2 al 50% me'n vaig enamorar.
Aleshores, mirant per allà em vaig preguntar...
I si poguéssim tenir Steam en català?
M'he estat mirant el funcionament del tema i he vist que les traduccions del client Steam es gestionen com a projectes comunitaris. És qüestió de muntar el grup allà als fòrums d'Steam i si ens prenem prou seriosament la traducció es pot convèncer a Valve de que la inclogui en alguna actualització futura del client. El funcionament és el mateix per tots els idiomes, o sigui que estaríem en igualtat de condicions.
Penseu en els beneficis que pot tenir això: donaria més visibilitat a l'idioma. Valve treu un fotimer d'estadístiques de l'ús que fan els usuaris de la seva plataforma, i segur que l'idioma d'ús no és una excepció. Potser si els usuaris de la versió en català fóssim prou nombrosos seria la manera que s'arribés a plantejar com un mercat seriós per traduir jocs (encara que sigui amb només subtítols, més que suficient per molta gent).
Hem de tenir en compte que fins ara, les mesures que s'han impulsat de pressió consistien només en això, pressió dels sectors més militants, de manera que les empreses s'atenien a que el mercat real no era prou gran. Les estadístiques d'Steam en canvi sí que es podrien considerar més fiables i contundents de cara a fer reclamacions.
Què en penseu de tot plegat? A mi el que em costa de creure és que no s'hagi plantejat abans... Hi ha projectes de traducció acceptats per idiomes més minoritaris que el nostre! (fins i tot anglès pirata, que no és un idioma real!)
Bé, ja està, perdoneu la parrafada. Si es fes, m'ofereixo per intentar coordinar-ho una mica (amb ajuda d'algú altre, clar)! ^^ De moment, a Vadejocs ja hi ha un usuari que m'ha contestat, i estic preparant el grup de traductors d'Steam que demana crear Valve per fer la petició. Això sí, si només som dos això no progressarà.
Sé que Softcatalà es centra més aviat en el programari lliure per raons que no discuteixo i amb les quals estic d'acord (jo mateix, fora de per jugar a determinats jocs i aplicacions que haig de fer servir per la universitat sóc usuari a temps quasi complet de Linux), però crec que és un projecte prou important d'un entorn on el català és nul i que val la pena intentar reunir gent al seu voltant.