Fa temps que utilitzo dispositius mòbils PDA o smartphone amb el Windows Mobile i no he trobat mai cap paquet per poder tenir el meu dispositiu en català.
Miro de trobar programes però tampoc sé quins són els arxius a modificar.
Voldria saber si hi ha algun projecte obert o si és factible iniciar-ne un per tal de tenir el Windows Mobile en Català.
Jo fa anys que estic boig bucant diccionaris predictius del Català per a les diferents PDA's que he tingut. Jo també utilitzo el WM 6.1 i no hi ha res. Pero penso que si que es podria fer alguna cosa. Jo he llegit en varies pagines que Orange va treure al mercat dues pda's amb el WM 6.0 en catala. per exemple http://www.europapress.es/00059/2007112 ... atala.html son els models HTC 710 & 730. penso que son models de Smartphone que a nivell de diccionaris haurien de ser iguals que els PDA phone habituals. Si aquests models son en catala vol dir (suposso) que també incorporen diccionaris predictius en català a part de l'Interfície.
Jo la veritat es que l'interfície més igual si està en català, de fet el tinc en anglés. Peró el tema de la predicció, es vital per a poder escriure comodament en la meva llengua. Em nego a utilitzar una altra llengua per a aconseguir la predicció, prefereixo escriure tota la paraula en català que escriure-la parcialment prediccionada en una altra llengua.
Tornant al tema, això vol dir, que hi han dos models de ROM amb WM6.1 que dintre seu tenen els fitxers necessàris que podrien ser transportats a les nostres PDA's per a poder gaudir de la predicció en català.
A www.xda-developers.com hi ha molta informació sobre com es pot fer aixó. Quin és el problema llavors? Doncs que no sé d'on treure les ROM's aquestes en català.
El fabricant oficial, HTC no les té descarregables des de la seva web. perqué? perquè la web oficial d'HTC tan sol tenen ROM's oficials d'HTC i aquestes ROM de Orange no ho són.
i perque no les baixem d' Orange? perque Orange no té mai ROM's disponibles per a ser descarregades. Les Rom personalitzades d'Orange tan sols les tenen els models de PDA d'Orange i després Orange no treu cap Update descarregable des de la seva web per a les seves PDA's.
I doncs, com es pot aconseguir? doncs l'única manera possible que ens quedaria, seria coneixer algú que té aquesta PDA ( la HTC 710 o la HTC 730 ) i volcar la seva ROM per a després extreure els fitxers necessàris.
El problema és que jo no conec ningú que tingui aquestes PDA.
Noms amb les quals es coneixen aquestes PDA en català: Vox / HTC S710 / Orange SPV E650 Wings: HTC S730 / i no sé pas com es diu el model d'Orange
Si algú coneix algú que tingui una d'aquestes PDA doncs que li demani i jo molt a gust li explicaria com "volcar" fàcilment aquesta ROM per a que així me la enviés per Internet i poder extreure aquests fitxers necessàris per a la predicció.
Bé, i tot aixó supossant que si aquestes ROM son en català, tambés disposaran de diccionaris predictius en català.
Estic en el mateix cas. Em sembla increïble que sí que es puga fer una aplicació que traduïsca l'iPhone OS i no una per a WM, encara que l'ideal seria tindre el WM nadiu en català, tal i com ja va signar l'acord entre la Generalitat, Microsoft i HTC si no recorde malament
Primer sortirà per a la HTC Diamond però després allibereran els arxius .mui (que contenen la traducció) i així ens podem cuinar les nostres Roms per altres models de HTC en català tot afegint aquests arxius.
Jo també vull aquesta Rom o com en vulgueu dir perquè el meu telèfon parli català. No entenc perquè me l'he quedat si no en parla, però pensava que per internet es podria solucionar.