Estic intentant fer un algorisme que et permeti apostrofar correctament però és força complicat perquè són molts problemes que s'han de resoldre.
Bàsicament el que em porta més problemes és: 1.- Partir les paraules en síl·labes --> tinc feta la part dels diftongs, hiats i dígrafs 2.- Esbrinar quina és la síl·laba tònica
No trobo enlloc el que en diriem "les regles exactes" de quan s'ha de partir la paraula ja que tot el que trobo es basa en el fet que pots "escoltar el cops de veu". Bàsicament la pregunta hauria de ser: ¿Com ho hauria de fer una persona sorda per separar una paraula en síl·labes? El mateix passa amb la tònica.
He enviat un email a l' Institut d'Estudis Catalans perquè em passin les regles exactes d'aquests casos però de moment no em responen, no sé si vosaltres sabrieu d'alguna cosa que ja estigués feta o que em pogués servir per continuar treballant-hi.
Si no saps com es pronuncia ni com s'escriu correctament, no es pot saber quina és la síl·laba tònica.
Una persona sorda el que pot fer és utilitzar una llista de paraules amb la seva categoria gramatical: conegut com el diccionari xD. I a partir d'aquestes paraules, amb les normes ortografia, es pot deduir: - com es separen les síl·labes - quina és la síl·laba tònica - deduir les seves combinacions correctament (femení, plural, conjugacions verbals, paraules compostes...) - i saber perfectament si està ben escrita o no, comparant... - I a la llista de paraules també es podria afegir els noms propis de persones, ciutats, rius... (aquí ja es necessitaria una enciclopèdia ^^) - si afegim la gramàtica per ser més correctes, dons veurem si hi ha alguna paraula que no encaixa en una frase... i altres coses.
Un programa/algorisme ha de tindre la mateixa base per fer-ho: - un llistat de paraules amb les seves combinacions fetes o amb un algoritme que les faci tenint en compte les normes d'ortografia. - llistat de noms de ciutats, persones...etc. - I comparar si coincideix o si s'assembla a un altra paraula.
Suposo que és el que fan tots els programes correctors. O un altra manera seria que el programa preguntés a l'usuari a cada paraula que es trobés... "ei tiuuu, aquesta paraula és plana, aguda, esdrúixola... o t'ho has inventat?" xD
- Respecte a les normes de separació de síl·labes sempre et trobaràs amb les mateixes normes o similars a qualsevol llibre d'ortografia, que donen per suposat que la paraula està ben escrita. Com aquesta que he trobat amb el google: http://www.iesmontjuic.org/media/pdfs/0 ... 501780.pdf
He tocat programació, per lliure, i m'ho he plantejat a fer-ho d'una manera que corregeixi, t'assenyali possibles errors gramaticals recordant les normes... però és molta feina i no tinc tant de temps lliure.
I... ostres, perdona pel mal de cap que t'acabo de donar amb aquest totxo... ^^
Salut, bon nadal, bon any, bones festes i... la loteria, em tocarà a mi Siau...