Vaig estar intentant instal.lar l' antivirus clamav i el seu GUI klamav, com que no em funcionava correctament el vaig instal.lar i desinstal.lar varies vegades, finalment com que tinc coses més urgents a fer en relació a la migració d' XP al Linux ho he deixat estar per el moment pero ara en arrancar l' escriptori KDE em surt sempre el missatge d' error:
KDEInit no ha pogut engegar 'klamav'
Per el que he vist el kdeinit sembla que s' encarrega de cridar els programes que s' executen en engegar el KDE així que possiblement en algun fitxer de registre ha quedat penjat alguna instrucció per engegar aquest programa, he estat mirant però no pogut trobar quin es el fitxer que hauria de modificar per impedir que apareixi aquest missatge d'error.
Faig servir Debian 4.0 escritori KDE 3.5
En principi, la probabilitat que un virus t'afecti a linux és gairebé nul·la. Tot i això, que no t'afectin a tu no vol dir que no puguin afectar algú més si reenvies un correu infectat, per exemple. Això pot ser important especialment si el teu ordinador fa de servidor de correu a una xarxa on hi ha màquines windows.
ilio1250: mira a /home/el_teu_usuari/.kde/Autostart
És possible que hi tinguis una entrada per a klamav.
Si no és així, vés a Centre de Control -> Administració del Sistema -> System Services i busca 'klamav' a la llista de la dreta; si hi és, desactiva "Start at boot".
Moltes gràcies Ferran, per cert, tot i el meu àlies jo també em dic Ferran.
He provat la primera opció, /home/usuari/.kde/Autostart i efectivament d'autostart penjava el registre del clamav, l' he esborrat i assumpte solucionat.
Una vegada més moltes gràcies.
Pellroja, tingues en compte que porto masses anys amb el windows i es difícil canviar de mentalitat tot i que ho estic fent marxes forçades, he descartat instal.lar qualsevol antivirus i com a màxim intentaré aprendre alguna cosa sobre firewalls per configurar-lo al meu gust.
Nomes fa tres setmanes que em barallo amb el Debian 4.0 però sincerament n' estic molt content i el procés de migració avança a marxes forçades però es clar que em queden alguns mesos per poder-ho tenir tot al meu gust.