bones, estic tenint alguns problemes amb els fitxers; alguns me'ls descarrega i no me'ls pot obrir perquè diu que no són una carpeta o alguna cosa per l'estil; el que més em preocupa, però, és que hi ha ubicacions que no les puc obrir. Concretament el que a windows seria 'l'arxiu de programes'; és curiós que si faig la cerca de fitxers em diu la ubicació correcta, però després jo no puc accedir-hi i no em diu cap missatge, senzillament són fitxers que estan "ocults" a l'arbre de treball de fitxers però són visibles al gestor de cerques.
bé, salut i força penya! (...ja estem a les semifinals...)
No acabo d'entendre el què et passa. Tanmateix, pensa que a Linux, treballes amb un usuari que no té accés -o només en lectura- a tota una sèrie de carpetes del sistema. Per accedir a aquestes, ho has de fer com a administrador. Fent sudo su, i posteriorment entrant el password de l'usuari que vas crear a la ubuntu, passaràs a ser l'administrador (root) del sistema.
D'altra banda, si fas servir el navegador Nautilus, prement CONTROL+H, podràs veure les carpetes ocultes. Des de consola també ho pots fer escrivint, per exemple, ls -la.