m'he carregat la BIOS. Així:
és un petit pentium 200 amb una mica de ram (128) de l'any 97.
Volia posar-hi algun BUNTU però em sortia el missatge habitual en aquests casos: l'acpi necessita "force".
Goglejant, la solució passa per actualitzar la BIOS; no trobo els drivers; instal·lo poso un w98 per poder fer anar l' 'aida 32' que em dona el model exacte de la BIOS i un link al fabricant per actualitzar; segueixo religiosament les instruccions i flaishejo, guardant primer una còpia de seguretat de la bios vella al floppy.
Amb la nova bios, no m'en surto de que reconegui el cd-rom, o sia que no puc ni intentar la instal·lacio de l'Ubuntu i a més és de l'any 99 i per tant se suposa que segueix tenint el problema de l' acpi (si no vaig errat, resolt a partir del 2000)
Per tant, torno a la primera bios; sembla que la instal·la però s'ha quedat encallatat al final del procés. Ja em feia por, però no he tingut altre opció que tallar-li la corrent.
Ara s'engega, fa el 'pip' normal, surt a pantalla la identificació de placa i bios i la última línia és
"PENTIUM(R)II CPU at" i el cursos quiet fent pampallugues al costat de l'at.
No es mou ni que el matin..... vaja, es que em penso que ja l'he matat.
Google diu que la única solució és enviar la placa base al fabricant.
Algú coneix una altra fòrmula ?
Gràcies
Jaume
No sé quin ubuntu volies instal·lar en eixe ordinador, però no hagueres pogut ni de conya. L'ubuntu més lleuger no podria córrer en un ordinador amb eixes característiques. Hauries d'haver provat amb DSL o Puppy Linux.
Sobre la placa base. L'únic que se m'ocorre ara mateix és que lleves la pila, ho deixes una bona estona sense ella i després la tornes a posar i proves novament a engegar-lo a veure si funciona...
ja he probat de treure la pila i esperar.
Res no canvia.
(sobre la màquina: en un de semblant si que em funciona xubuntu; no massa ràpid, però funciona)
per pobar, per cert, la Puppy, és derivada d'alguna coneguda? o pregunto perquè pel tema dels paquets quins serien els adequats,, o es de les que t'el has de compilar tu solet?
Jaumitus ha escrit:el meu problema ara és que la màquina no s'engega.
Doncs el mateix que em deia la meua xicota ahir. Sembla que ha passat un núvol de radiació electromagnètica per vostres cases...
El que toca ara és comprovar quin és l'element que s'ha fotut. Com molt probablement haja sigut la placa base, potser hauries de mirar d'obtindre una altra... que la gent sempre en té ordinadors de sobra...
a mi sempre m' han recalcat que quan es fa la actualitzacio de la bios sobretot la corrent no ha de marxar, i no ho he de parar en cap moment. La instal·lació ha fallat i crec que ja tens la bios morta. No se si amb un altre xip podries encara arreglaro, pero es complicar-se per un ordenador bastant vell. Tant per tant potser una placa de segona ma segurement la podras substituir