Hola,
Tinc l'Ubuntu 6.01 instal·lat.
Vull instal·lar-lo tot sencer cuan li sel·lecciono els paquets em diu que arregli els pàquets trencats. Com és fa això?
Bon dia, he provat d'arreglar els paquets trencats mitjançant:
sudo apt-get -f install
Però hem diu el següent errror:
federacio@federacio-desktop:~$ sudo apt-get -f install
S'està llegint la llista de paquets... Fet
S'està construint l'arbre de dependències
Reading state information... Fet
S'estan corregint les dependències... Fet
S'instal·laran els següents paquets extres:
libvte9
S'actualitzaran els següents paquets:
libvte9
1 actualitzats, 0 nous a instal·lar, 0 a eliminar i 0 no actualitzats.
Es necessita obtenir 0B/617kB d'arxius.
Després de desempaquetar s'usaran 0B d'espai en disc addicional.
Voleu continuar [S/n]? s
dpkg: s'ha produït un error d'anàlisi, en el fitxer «/var/lib/dpkg/status» al costat de la línia 21511 paquet «libvte9»:
camp «Depends», nom de paquet invàlid «.ibfreetype6»: ha de començar amb un caràcter alfanumèric
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (2)
federacio@federacio-desktop:~$
Ves al synaptic i busca a l'esquerra a sota del botó "seccions" l'opció botó "estat" . L'opció "paquets trencats" apareixerà junt a "Instal·lat , Instal·lat (local o obsolet ) , No instal·lat , No instal·lat (configuració residual)". Sols apareixerà aquesta opció paquets trencats si en tens.
Marca aquesta opció i te'ls mostrarà , desinstal·la aquests paquets sel·leccionant-los i amb el botó dret marcant-los per desinstal·lar.
La darrera vegada que vaig traure quelcom trencat fa dues setmanes , em sembla recordar que ho vaig fer així. Si m'he deixat alguna cosa que algú altre em corregisca.
Es correcte, es fa així.
Us recordo que dintre de 13 días (el 24) lliberen la versió final, Hardy Heron, Ubuntu 8.04.
Suposo que on dius 6.01 volies dir 6.10
Ho he provat però no m'ho deixa borrar, no sé perquè.
Em diu el següent:
" no tots els canvis i actualitzacions han tingut èxit. Per a obtenir més detalls sobre la fallada, expandiu el quadre .... "
" s'Estan extraient les planilles dels paquets: 100%
s'Estan preconfigurant els paquets...
dpkg: s'ha produit un error d'analisi, en el fitxer "/var/lib/dpkg/status" al costat de la linia 21511 paquet "libvte9":
camp "Depends", nom de paquet invalid ".libfreetype6" ha de començar amb un caracter alfanumer
Aixó provara de configurar-te els paquets que no estan configurats. En cas de que no et funcioni, prova de desinstal·lar el paquet i tornar a instal·lar el que et dona maldecaps (sempre i quan no tingui moltes dependencies i la lïs molt :
apt-get remove nompaquet
(si el paquet nomes desinstalara a ell sol, fes-ho, i despres torna·l a instalar.
apt-get clean
(neteges la cache de apquets temporals baixats i
apt-get install nompaquet
En cas de que no et funcioni, potser és cosa del repositoris. Llavors executa :
apt-get update (actualitzar llistes de repositoris)
apt-get clean
apt-get upgrade