Volia comunicar-vos un petit problema que tinc per escoltar música amb Ubuntu 8.10. No sé si té a veure amb el programari, però amb el Windows no em passa, i tenint compte que és en el mateix ordinador... Bé, abans de tot, aclarir que jo sí que puc escoltar música. Ara bé, quan hi connecto els altaveus o cascos (acció necessària per millorar la qualitat de so del portàtil), el so desapareix. Resumint, sense altaveus sí que puc escoltar música però, amb els altaveus connectats, res de res. Per què creieu que em passa això? Sorprès, ho vaig probar amb windows no fos cas, però cap problema. Ignoro el perquè. Què em podeu donar un cop de mà?
el sistema de so de ubuntu distingeix els diferents connectors, si tens micròfon integrat també et passarà, segurament el que passa és que tens el volum abaixat del connector de sortida.
Al fer doble clic en la icona de so et sortirà el control de volum, fes clic a preferències (a baix a la dreta), i marca-ho tot. Ara et sortiran totes les barres de volum de tots els connectors interns i externs, es tracta d'anar jugant amb les barres fins que trobis la que toca. Mira que també hi ha apartats, entre ells un de commutadors, en el que has d'activar els auriculars si et detecta aquest connector com a auriculars.
http://epkis.com Programari lliure en català i alguna cosa més...
Moltes gràcies per l'explicació. Molt entenedora. He realitzat tot el què vas suggerir, és a dir, marcar tots els connectors (també marcar les caselles dins la pestanya de commutadors) i jugar amb les barres fins que trobés la combinació correcta; emperò, per molt que mogui amunt i avall les barres i, provi diferents combinacions, el so no apareix. Potser hi ha quelcom que no faig bé. De totes maneres ho seguiré intentant. Una petita qüestió: a la pestanya d'Opcions dins So, què convé tenir seleccionat? Merci.
tindràs més opcions o menys segons la teva targeta de so. Si et surt alguna cosa de playback, normalmnet s'ha de posar PCM. Els input són per a seleccionar els connectors que vols que estiguin gravant (el dispositiu assignat a cada barra de la pestanya d'enregistrament). En el meu cas tinc posat primer el micròfon frontal, després l'altre micròfon (que em detecta per separat el connector de darrere la torre i el de davant) i finalment la línia d'entrada. Aquest depèn molt dels dispositius que tu tinguis.
Et dono idees per a que provis: silencia tots els micròfons i senyals d'entrada i a partir d'aquí ja proves quina barra és cada altaveu. Això t'ho dic perquè en algunes targes de so si s'activen els boost dels micròfons, no funcionen de cap manera.
http://epkis.com Programari lliure en català i alguna cosa més...