Vull instal·lar l'ubuntu 8.04 a un portatil una mica vell que tinc (Intel Celeron M350, 40Gb de disc dur, 521 Mb RAM). El disc dur està acabat de formatejar. Després de desfragmentar l'unitat C. Inserto el Cd d'Ubuntu i tot sembla anr a la perfecció fins que comença el procés de partició. Al seleccionar la primera opció (guiada 19% per windows (7,3Gb) i 81% per Linux (30Gb). Em diu que la mida es massa petita i nop puc continuar amb l'instal·lació. Em podrieu ajudar a veure que falla?
Hola Xavier, Com que no sé si coneixes gaire el Linux, intentaré fer una explicació planera:
L'Ubuntu com a mínim necessita dues particions. La "principal" és la més gran on s'instal·len els programes, controladors, etc. A més d'aquesta partició, en cal una de 1Gb. per la Swap que ve a ser una memòria temporal. Potser el problema és que no has creat aquesta partició.
He passat a fer la partició manual seguint les vostres instruccions i ha anat molt bé! Gràcies! Es possible que aparegui en aquest fòrum més endavant ja que encara soc un principant