Hola, tinc el Linkat i windows instal·lats a C però quan vaig instal·lar Linkat no vaig fer particó de C. Ara des de windows C només té 14 Gb quan en realitat són 40. Com puc desintal·lar Linkat per recuperar espai?
Es extrany que tinguis dos sistemes en una mateixa partició, generalment cada sistema utilitza una partició diferent amb diferents sistemes de fitxers, si estan en una mateixa partició el que pot ser és que el linkat hagi creat dins d'un fitxer una "partició virtual de linux", si és així diria que borrant el fitxer en qüestió ja feries el fet.
Intenta fer una cerca des de Windows de fitxers superiors a 500 Mb a veure que et diu. !procura no borrar l'arxiu de memòria del windows!.
Pel que veig, Linkat està basat en SUSE (Novell), i no sembla que tingui l'opció d'instal·lar-se a un fitxer, com té, per exemple, CATIX. No he tocat massa SUSE des fa una bona temporada, però pel que expliques el més probable és que sí que hagis particionat el disc, potser sense adonar-te'n. Suposo que en algun moment et devia demanar si volies aprofitar l'espai lliure que tenies al teu disc C per a la instal·lació; en dir-li que sí et va crear automàticament les particions, que com que són particions linux no es veuen des de windows i per això no t'informa bé de la mida del disc. Per aclarir-ho pot fer servir algun disc autònom que tingui el gparted (Knoppix seria l'opció clàssica, però ara es pot fer amb qualsevol). Segurament si mires els discs que tens et sortirà un /dev/sda1 (o hda1 segons el teu maquinari), que correspondrà a la partició windows, i uns altres (probablement 3, sda2, sda3 i sda4) que són les particions linux. Amb el gparted, com ja t'han dit, pots esborrar les particions que vulguis i redimensionar la de windows (ABANS, DEFRAGMENTA LA PARTICIÓ WINDOWS I FES-NE UNA CÒPIA DE SEGURETAT). Tingues en compte que hauràs de desmuntar les particions corresponents per fer-ho, és per això que cal un disc autònom. Probablement, si tot això et funciona, hauràs de restaurar el mbr de windows. No t'esveris si no t'arrenca l'ordinador i ja t'ho explico en un altre post.