He comprat un portàtil a un comerç PcBox., sense S.O. amb la intenció de posar Windows però sobretot UBUNTU. He instal·lat WinXP sense cap problema, però alhora d'instal·lar l'UBUNTU se'm quedat bloquejat després de triar l'idioma i començar el procés. He provat de fer-ho amb el mode segur i també em queda bloquejat al mateix punt. Faig un escaneig del CD per si és defectuós i també. Vaig provar amb el programa LINCAT de la Generalitat (Suse) i també. He dut el portàtil al comerç, se l'han mirat i tampoc han pogut instal·ar ´UBUNTU. Llavors m'han comentat que no soc l'únic, ja que han tingut altres clients (estudiants , la botiga està al costat de l'Escola Industrial de Terrassa) que també els hi ha passat el mateix. El problema es veu que està passant en els últims ordinadors que reben, tant portàtils com de sobretaula.
Hauríem de veure quin ordinador és, i quin processador i chipset fa servir (potser que no estiguis usant la versió d'ubuntu adequada). Tanmateix, es tracta d'un problema amb el que m'he troba alguna vegada en models d'ordinador molt recents i que s'acostuma a solucionar en les noves versions de Linux. Una prova que pots fer fàcilment, seria baixar-te la ubuntu 8.10 (ja hi ha la versió beta), a veure si et passa el mateix.
La solució que vaig trobar la darrera vegada que em va passar això, va ser instal·lar una debian. Es veu que la debian és una distribució que s'adapta millor a condicions extremes, i de fet, és una de les que es pot instal·lar en més arquitectures.
Has provat amb el cd Alternate d'Ubuntu? En ordinadors nous sol passar que el LiveCD no carrega bé l'entorn gràfic. Amb el LiveCD el pots instal·lar mitjançant menús en MSDos.
Es descarrega des de la pàgina d'ubuntu, pels cantos apareix la opció d'instal·lar amb Alternate.
cueta1947 ha escrit:Faig un escaneig del CD per si és defectuós i també.
Si amb això vols dir que es bloqueja quan fas la comprovació del CD, sembla molt probable que el CD sigui defectuós. Fer servir l'"Alternate", com ja t'han dit, pot ajudar (si el problema no és del CD). Si tot i això no te'n surts, recorda que hi ha més distribucions que Ubuntu. Fedora podria ser una bona opció, ja que tenen tendència a incorporar les darreres novetats més ràpid que altres distribucions.