Pos e estat pensant en pasarme a linux en el portatil. Pero el que pasa esque normalment la meva germana (te 4 anyets jeje XD) juga al portatil i esclar si el passo a linux pos es quedaria sense els seus jocs. I volia preguntar on puc trobar jocs educatius que funcionin a linux (preferiblement en català) o algun metode per fer funcionar els jocs de windows a Linux.
I si algu sap on puc obtenir aplicacions click (em sembla que es deien aixi) que normalment utilitzen en alguns centres educatius que u digui.
A linux tens moltíssims més jocs que a windows d'aquest tipus, de fet n'hi ha un munt destinats precisament a nens i també d'altres més complicats per a tot'hom. I si, la majoria en català.
http://epkis.com Programari lliure en català i alguna cosa més...
Pel que fa a jocs "jclic" mira't això. L'Edubuntu és una distribució especialment pensada per a l'educació que potser et pot interessar (encara que els seus continguts els pots aconseguir des de qualsevol distribució).
A banda dels programes de l'edubuntu -que pots trobar com a metapaquet a la mateixa ubuntu-, també et recomano el gestor de programari educatiu gcompris, que també pots instal·lar-te des del gestor de paquets. També és molt interessant el tuxpaint, un programa perquè els nens aprenguin a dibuixar amb l'ordinador tot jugant -és el primer programa que ha fet servir la meva filla de 3 anys-.