Hola! La partició Windows del meu ordinador està plena de merda i de virus i els seus usuaris m'han demanat que faci això que en diuen «formateig» és a dir, esborrar-la i reinstaŀlar el SO. Com que no tinc cap disc dur extern he pensat que puc fer servir la partició Kubuntu que tinc per a emmagatzemar-hi temporalment aquelles dades que actualment estan a la partició Windows i vull conservar. Això em porta a fer-vos una pregunta: Com us ho faríeu per a realitzar aquesta còpia? El propi navegador del KDE llegirà bé els fitxers de la partició NTFS o convindria fer servir un altre programa? Per altra banda també m'agradaria saber què he de fer un cop hagi fet la reinstaŀlació per a recuperar el GRUB? Tinc entès que el Windows se'l carrega i que cal fer servir algun live-cd per a arreglar-ho. Gràcies.
Vigila si copies totes les dades del Windows. Si el problema és que el tens ple de virus i spyware com comentes, pot ser relativament fàcil que quan tornis a copiar-ho a la partició Windows hi tornis a copiar alguna cosa indesitjable. Per al Linux no és cap problema, però assegura't de no copiar res que no hagis comprobat abans amb un bon antivirus i un antispyware.