Sembla que finalment he trobat la solució a la incompatibilitat dels efectes d'escriptori (Compiz Fusion) amb aplicacions Java com el gvSIG o l'SPSS 16. Ho explico al meu bloc:
El problema és que si executem aquestes aplicacions amb els efectes d'escriptori activats, les finestres ens apareixen buides, sense text. Si deshabilitem els efectes, aleshores al tornar a executar aquests programes ja podem veure les finestres amb el seu contingut.
Bàsicament la solució és:
- Si volem aplicar-la a només una aplicació (un parell o tres):
La solució és per SPSS, però funciona també al gvSIG, i suposo que a d'altres aplacions.
Si volem aplicar la solució al sistema, sense haver d'anar aplicació per aplicació:
Ubuntu
Obrim el terminal (Aplicacions>Accessoris>Terminal) i escrivim:
sudo gedit /etc/environment
Ens demana la contrasenya, i s'executar un editor de textos. Al final del fitxer afegim la següent línia:
AWT_TOOLKIT="MToolkit"
Reiniciem el sistema (qui deia que a Linux no s'ha de reiniciar?!) i aleshores ja podem executar totes les aplicacions Java amb els efectes d'escriptori activats.
Mandriva
Executem la següent orde a una consola abans d'executar l'aplicació Java:
export AWT_TOOLKIT=MToolkit
Si funciona, afegim les següent línies al fitxer ~/.bash_profile del directori personal:
AWT_TOOLKIT=MToolkit export AWT_TOOLKIT
Algun informàtic ens haurà d'explicar què fa exactament aquesta ordre.
Estaria bé saber si funciona a d'altres distribucions i si varia una mica la sol·lució.
Llegint un xic per la web he trobat que fa aquesta ordre:
Com que AWT no suporta el gestor de finestres Compiz tenim que dir-li que n'utilitzi un altre.
El que ja no m'ha quedat clar és quin li estem dient que utilitzi
L'AWT és un conjunt de classes de Java per fer les interfícies gràfiques, sent la màquina virtual java l'encarregada de traduir les crides de AWT a el corresponent al S.O. on s'executa. El que vol dir, sinó em falla la memòria, que fa servir els tipus de botons del sistema. Una aplicació feta amb AWT es veurà diferent a Windows, que a Linux i que en Mac.
Espero haver aclarit alguna cosa, i si m'he equivocat espero que algú corregeixi.