He instal·lat fa poc el nou Ubuntu en català (versió 8.04). L'ordinador és un portàtil Siemens Fugitsu, model Amilo Pi 2530. Tot va perfecte i m'agradaria saber una coseta.
El cas és que la pantalla del portàtil té una resolució de 1024*768 i, sobretot les pàgines web, se'm veuen eixatades, com si s'eixamplessin, i la vista dels llocs web quedés més ampla del normal. Aquesta sensació també passa amb els documents i les fotografies. La meva pregunta és si hi ha la possibilitat de configurar la pantalla o la resolució per tal que les webs i els documents (de text i d'imatge) es vegin de forma natural, sense que es vegin més eixamplats.
Ja sé que és una mica estrany el que explico, però no trobo la manera de canviar-ho... Moltes gràcies!
Proba de fer el següent, entra al fitxer etc/X11/xorg.conf i edita'l, per editar-lo ho hauras de fer com a root per tant és possible que hagis de fer servir la consola i l'editor vi, fes: sudo vi etc/X11/xorg.conf veuràs que hi ha molts apartats module, busques el que posa les resolucions i hi afegeixes la teva de la mateixa forma que estan escrites les altres. Si no saps com es fa servir el vi és una mica estrany: per poder escriure alguna cosa (i modificar text) has d'apretar la tecla 'i' (insert) i et canviarà al mode d'escritura de text, afegeixes les linies que hagis d'afegir i després apretes la tecla 'esc' cosa que fara que surtis del mode d'escritpura i podras sortir de l'editor vi. Per sortir i desar els canvis fas (en el mode de no escritura) :wq! (els dos punts també) i sobreescriuras l'arxiu i sortiras ( :per indicar que vas a donar una ordre a l'editor, w per escriure l'arxiu, q per sortir, ! per confirmar directament que vols fer l'acció de manada.
SOBRETOT!!, abans de modificar el xorg.conf fes una copia de seguretat per poder-lo recuperar en cas que vaig algo malament. Una vegada fet això ves a ubuntu (no he fet servir mai ubuntu) i canvia la resolucio de la pantalla com es faci a ubuntu, a veure si et surt la teva ara.