Hola, volia fer una consulta sobre aquest sistema de linux.
Estic interessat en ficar-me linux en el meu ordinador portàtil i encara no sé ben bé quin em vaig a ficar. Fins ara havia utilitzat perfectament el KDE de Kubuntu al ordinador gran, però ara que em trobe amb la possibilitat de ficar qualsevol, no sé si repetir o millor provar d'arriscar-me amb un altre. Per això pregunte per aquesta compilació de Càtix, ja que he vist la notícia de que han tret l'última versió del Càtix 1. Les coses noves que porta em serien útils per a un ordinador d'ús personal? Em recomaneu un altre linux?
I, per si de cas si algú m'ho pot corroborar (i ja que estem), tenint un lenovo 3000 n200 em puc ficar linux sense problemes? he llegit en algunes pàgines que Ubuntu funciona perfectament amb l'ordinador, però encara comprovar-ho una altra volta no està de més. A més, el meu germà (l'informàtic de la casa) quan es comprà el seu ordinador portàtil (no em recorde exactament de quin, però ja és un poc vellet) no pogué col·locar-se el linux perquè hi havia un problema amb el ventilador i no parava d'anar a màxima potència. Encara tinc por de que em passe això mateix amb el meu.
Una últim consulta: la idea és que, quan puga, em llevaria el windows vista i em ficaria el windows xp i després el linux. Però estic pensant que potser no siga necessari l'XP. L'únic que no podria utilitzar seria el finale, un programa d'edició musical, de tot allò que jo més utilitze. Vos pareix que és arriscat?
Moltes gràcies per adelantat, i perdó per demanar tantes coses alhora.
La Càtix es basa en Debian, que és la mare de moltes distribucions. No hauries de tenir massa problemes per configurar-lo, tot i que crec que la kubuntu, segurament sigui més fàcil de manegar.
No crec que tinguis problemes greus per configurar el teu lenovo, tot i que pot ser que hi hagi alguna cosa que s'hagi d'instal·lar manualment, que no funcioni, o que funcioni a mitges -per exemple la webcam, la wifi o l'acceleració 3D-. El sistema en si, però, crec que se t'engegarà sense problemes.
Una altra possibilitat que tens és instal·lar-te una màquina virtual en el teu Linux, i instal·lar-hi l'XP -amb virtualbox és molt fàcil-. Això et permetria fer servir aquest software quan et fos necessari. D'altra banda, és possible que hi hagi programes d'edició musical per a Linux que també et puguin ser d'utilitat. És qüestió de buscar-los. Aquí et deixo un enllaç on parla de programes equivalents:
http://linux.ciberaula.com/articulo/equ ... ows_linux/
Com que no en conec el funcionament, no puc assegurar-te que et resultin útils.
Em tranquil·litza saber que podré ficar-me linux, encara que siga amb problemes col·laterals que estic disposat a assumir per desfer-me del vista (amb tots els respectes, no m'agrada gens ni miqueta).
La veritat és que, per altra banda, tenint el Kubuntu tot en català, no veig el perquè hauria de canviar-ho. Si dius que és més fàcil, pareix evident que la millor opció és la bona i coneguda.
Moltíssimes gràcies pels consells sobre el finale. Com a músic necessitava un programa com aquest, i pensava que no hi havia per a linux. Ja he vist que hi ha uns quants a la pàgina que m'ha recomanat. Els provaré a windows primer per a veure com funcionen, i si interessa per ací, puc donar la meua opinió.
Ja vaig provar el finale amb el wine al meu kubuntu. La veritat és que el resultat va deixar que desitjar, anava molt lent i s'atrancava en la reproducció. El que sí que puc provar és el virtualbox, que el meu germà ja em parlà d'ell i pareix que està molt bé.