soc un usuari de windows i pretenc instal·lar l'ubuntu pero no vull cometre cap error i m'agradaria que algú m'ajudés si fos possible.
el portàtil és nou i no vull fer alguna desgràcia perque no en tinc gaire idea.
he descarregat la imatge i la he passat a un cd que funciona correctament al reiniciar l'ordinador. La meva idea seria eliminar el windows i instal·lar aquest nou sistema operatiu pero no se com fer-ho ni se perque em serveix el cd de drivers que em venia amb el portàtil ni re de re.
2- Preparar el disc dur per instal·lar junts windows i ubuntu (útil si no pots prescindir de windows doncs empres algun programa que sols funciona amb windows, exemple arquitectes necessiten autocad ).
http://formacion.cnice.mec.es/materiale ... _disco.htm
Pots anar a peu de pàgina i mirar les altres subpàgines d'aquests enllaços però el més interessant és el que t'he posat.
Si tens cap dubte pregunta que ací estem per ajudar-nos.
PS: Pots fer la instal·lació en català , el que no he trobat és cap pàgina catalana que ho explique millor i per això et pose aquesta en castellà del CNICE.
Moltes gràcies a tots dos, m'han sigut de gran ajuda tots aquests links, pero encara tinc un parell de dubtes que encara m'agradaria resoldre abans d'instalar-lo.
El primer va relacionat amb el CD de drivers que ve amb el portatil, ara mateix no se de que és perquè no se on l'he posat, pero suposo que hi constara el NVIDIA entre d'altres possibles coses de les quals desconec la utilitat. Em podrieu explicar que n'he de fer jo d'aquest donut? quan l'utilitzo? un cop instalat l'ubuntu? en resum, per a que em serveix?
L'altra es molt més senzilla. M'agradaria saber si es possible instalar un altre cop el windows en cas de que no m'agradi l'ubuntu, o que no l'entengui o algo similar, i si em resultarà tan senzill com insertar el CD quan s'està iniciant l'ordinador.
El cdrom que tens du els drivers de windows i sols et servirà si reinstal·les windows. Guarda'l en un calaix per si vols tornar a windows.
Ubuntu no necessita aquests drivers per res doncs el nucli de linux ja du els drivers de tots els hardware coneguts incorporats ( és diuen mòduls a linux aquest drivers del nucli ). Quan un maquinari és molt nou a vegades hi ha quelcom que no funciona i cal afegir un modul nou que encara no està incorporat a la distribució, però si ni això funciona pots avisar als desenvolupadors de mòduls donant les característiques del teu ordinador després de demanar ajuda als fòrums. Ubuntu treu cada 6 mesos versió nova amb nucli i mòduls nous i nodreix de la informació que donen els usuaris.
Jo vaig instal·lar de forma dual mandriva linux junt amb windows abans d'abandonar windows 1 any més tard ( llavors no existia Ubuntu ) però vaig aprendre com anava linux sense por de no poder fer la meva feina. El que faces tu ho has de decidir tu. El que puc dir-te és que no tornaré mai a windows. Linux és molt millor al meu parer.
si és la primera vegada jo et recomanaria que no eliminessis totalment el windows.
No serà fins d'aquí un temps que podràs prescindir totalment del windows.
Pel que fa a l'instal.lació no et preocupis i aquesta vegada fes-la semiautomàtica.
Quan arribis al tema de particions, només fes més petita la partició de windows i fes que t'instali ubuntu a la resta del disc.
Pel que fa a drivers, com deien per aquí dalt, no et preocupis. La 7.10 ja detecta molts drivers privatius i els posa en execució per a que funcionin sota ubuntu.
Si el teu portàtil és molt nou, pots esperar a aquest més d'abril a que surti la versió 8.04 que encara serà més compatible amb els ordinadors nous.