Advertixc q acabe de posar-me Fedora 8 i és la primera volta q toquege Linux, i no tinc ni idea.
Ahir vaig instal·lar-me Fedora 8(tinc dual boot amb l'XP) i quan entre a la meua sessió, no tinc accés ainternet. he tractat d'arreglar-ho toquejant-ho tot, crec q massa i tot, però res .
Em connecte amb Timofónica a través d'un router multiport. És a dir, el meu germà té una eixida i jo una altra.
No sé q he de fer, i la veritat, no puc fer res, perquè si tracte de vore una pel.li per a provar, em diu q he de descarregar no sé q, i com no tinc accés a la xàrcia, no res.
Algú q m'ajude,hehehe.
Ah, em diu q eth0 o no sé q no està activat. Tracte d'activar-ho però diu q no res, q no pot.
HEEEELPPPPPPPP amb un ignorant.
PD
Té molt bona pinta , a vore si el puc fer operatiu 100% i anar aprenent.
em suposo que fedora deu portar gnome. A sistema administració hi ha un lloc on deus poder connectar la xarxa, si realment t' ha detectat la ethernet ( segurament si, deu ser eth0 que especifiques ) has d' esbrinar les dades que necessites per conectar-te al teu router i a la xarxa.
necessites saber la IP local del teu ordinador exemple 192.168.1.101
la mascara de subxarxa, que normalment és 255.255.255.0
la porta d' enllaç, que és la ip del teu router. exemple 192.168.0.0
i els DNS, que són dos ips més. Els de timofonica són 195.235.113.3, 195.235.96.90
Aquestes dades, si disposes de windows, allà o tens configurat, i o deus poder esbrinar a les propietats de la xarxa. Ara no recordo on era.
Tot això ho havia fet. De fet ho tinc apuntat en una llibreta per a quan he formatat windows i això.
Quan carrega Fedora apareix com q la targeta no està connectada.
Em fa l'efecte q no reconeix la targeta. És una atheros L2 fast ethernet 10/100 Base T-Controller, o això em diu el sistema i el Lavalys.
No sé. Ho he provat tot.
I si és falta de drivers. No tinc ni puta idea de com instal.lar en Fedora ni en res de Linux.
Una miqueta xungo.
Em pareix q em costarà adaptar-me, hehehe.
Paciència.
I sí Fedora té el Gnome.
Sembla que actualitzant el sistema la cosa s'hauria de solucionar. El problema, és que en no tenir xarxa, no et pots connectar a internet i et pot resultar una mica complicat. En el gestor de paquets, prova d'instal·lar el paquet atl2, a veure si el tens disponible en el teu DVD d'instal·lacio i et soluciona el problema. Si no, hauràs de mirar de baixar-te els paquets de l'actualització del kernel amb windows, i usar-los per actualitzar el sistema. Si no saps com fer-ho, ens ho comentes. La cosa pot ser una mica difícil per problemes de dependències.
Sort
NOTA: Una solució senzilla seria aconseguir una targeta de xarxa d'algun ordinador vell, o d'algú que te la pugui deixar, posar-lo en el teu PC, usar-la per connectar-te a internet, actualitzar el sistema, i després, configurar correctament la teva connexió.
Ei sí, he baixat paquets, i no sé com fer-ho. M'ixen cartellets com q no s'ha pogut comprobar no sé que i no res.
Com ho puc fer?
Jo sóc el de notícies 3D.
Vaig una miqueta desesperat
No tinc ni idea de res i no vull donar-me per vençut abans de començar.
he instal.lat el Fedora perquè és el q millor s'adapta al meu PC. No dispose de molt d'espai i de moment sóc Win dependent total.
Suposo que el sistema et diu que no ha pogut resoldre certes dependències. La veritat és que es tracta d'un tema una mica complicat com per a poder resoldre-ho amb aquest mitjà. Hauries d'anar mirant quins paquets et demana el sistema, baixar-te'ls, i anar-los instal·lant tenint en compte que aquesta altres paquets també poden tenir dependències que també hauràs de resoldre. Tot plegat pot ser bastant pesat d'arreglar.
Torno a la opció que et vaig donar ahir, que em sembla més fàcil: aconsegueixes una targeta de xarxa -o la compres (no ha de valdre més de 12 euros)- la poses en el PC i et connectes a internet sense més problemes. Una altra opció passa per esperar a la Fedora 9, o bé instal·lar una altra distribució. Aquí pots veure el calendari de la Fedora 9: http://fedoraproject.org/wiki/Releases/9/Schedule.
La versió Beta està prevista pel dia 20 de març, i la final release es preveu per finals d'abril.
El Fedora bé amb un live DVD, es pot probar si tot funciona abans d'instal.lar.
Jo m'he trobat de vegades que algunes dstribucions no hem reconeixen la connexió d'internet a la primera i d'altres si, el que recomanaria es probar dos o tres live CD/DVD per a veure si potser que passi amb totes o només Fedora.
Linux que es poden probar sense instal.lar:
Fedora
OpenSuse
Knoppix
Sabayon
Linux Mint
etc........................