primer de tot haig de dir que després de molt de temps he intentat fer el pas a Ubuntu ja que tinc un portàtil nou que només faré servir jo.
He instal·lat l'Ubuntu 7.10 sense problema, però no em detecta cap xarxa WIFI, mentres que amb el Vista que també tinc instal·lat no tinc cap problema.
He estat buscant pels fòrums i provant varies coses però no m'en surto. Molts diuen que haig de fer servir aptget install, però segons tinc entès això es connecta a internet no?
El problema també és que no sé quina targeta WIFI porta incorporada
el portàtil...
Espero la vostra ajuda, aviam si puc començar a fer servir linux sense problemes!!
L'apt-get el que fa és anar a buscar els fonts de programari allà on el sistema li demana. Pot ser internet, pot ser un DVD, o pot ser que es trobi en un altre PC de la teva xarxa o en el mateix disc dur de l'ordinador. En el teu cas, havent fet la instal·lació amb un CD o DVD, és probable que l'apt-get busqui el programari en el mateix suport.
Per saber-ho, pots mirar el fitxer /etc/apt/sources.list
Per aconseguir informació sobre la teva targeta wifi, pots executar lspci des de consola, i observar si en el resultat hi surt alguna cosa que et soni a wifi, o a wireless. A partir d'aquí, haurem de mirar de configurar-la, ja sigui amb drivers nadius, o utilitzant el driver de windows amb ndiswrapper.
Hi ha hagut un petit error de transcripció: no és lscpi, sinó lspci.
IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g: Això no és la teva targeta, sinó els standards que admet. Si la targeta que tens és una minipci, lspci ens hauria de donar la informació necessària.
A veure, no hi ha hagut cap error durant el procés d'instal·lació?. T'ho dic perquè jo tinc una versió de la targeta sense fils com la teua i hem funciona...
Has fet l'iwconfig per veure si la detectava?