Bones! PauGNU, Per la ràpida i amable resposta, gràcies!
Com que dispose de temps i material reciclat, he optat per a canviar el HD i fer una nova instal·lació Tenint cura de seguir el vostre consell i de fer-ho bé.
Aquesta segona vegada he fet la instal·lació amb els DVD. M'ha donat la "enhorabona" en finalitzar-la..
Al fer l'inici, automàticament de suse 9,3, la pantalla o escriptori era normal i ha aparegut:
Initializing Hardware, Starting Sistem i Starting Devises. Tot seguit ha canviat la pantalla
i el nonitor no sincronitzava el senyal. Obert el menú del monitor indicava: Signal error,
FH 60, 1 Khz - FV 60,1 Khz. . Pel que en vàreu dir sobre la configuració de la terreta gràfica, l'he canviada per una altra. El resultat ha estat que ha quedat la senyal ben sincronitzada, però també ha aparegut la llarga llista sobre fons negre i el final:
LINUX LOGIN. Com en l'altra instal·lació.
Per a aquesta segona instal·lació, lògicament, he escollit diferent nom d'usuari i de contrasenya, i tampoc els ha acceptat i m'ha comunicat HABE A LOT FUN...i
pere@linux: ñ > ( pere. és el nom d'usuari) i a continuació:
- bash: pere: comand not fun
Això és tot. No he volgut "embolicar la troca" fent més experiments, després d'haver fet una nova instal·lació en un altre HD.
A la pregunta per què suse 9,3?
Doncs, perquè ja fa molt de temps que tinc adquirit el paquet comercialitzat, amb llibres d'instruccións , 2 DVD's i 5 CD's . .
Descarregar el 10,3 o altre, em fa por fer-ho, perquè no estic segur de com es fa per no carregar-me l'ordinador principal que –de moment- fa bondat.
Vull passar-me a Linux per principi, o sia per no ésser "esclau" de Windows/Microsoft.
Ignore quin dels Linux em convé a mi, que no el necessito ni per a treballar ni per a jugar, sinó per a tenir un Sistema Operatiu segur i eficient funcionant amb Internet, escrivint, etc.
Perdoneu, si no ho he sabut explicar amb "menos" paraules.
Jo vaig començar amb SuSE 8.0 que va sortir rodona. Seguint la sèrie vaig arribar a la maleïda SuSe 9.3 que omplia el Fòrum SuSE de queixes i marrameus a dojo. Ignoro si seguixen igual doncs era molt peculiar. Les preguntes i respostes no es penjaven, sortien com e-mails que arribaven a tots els usuaris registrats. Cada dia una pila monstruosa doncs ningú no aconseguia que rutllés bé l'esmentat 9.3
Sé que tothom explica la fira segons li hagi anat el ball; jo vaig renunciar a SuSE per sempre més.
La solució està en els manuals, que són per a llegir minuciosament i no per a fer bonic en el prestatge.
Ara, el que passa és que el sistema s'engega segurament amb login automàtic (sense necessitat de posar nom d'usuari ni contrassenya) i sense sistema gràfic o sigui només en una consola de text (nivell 3). "Have a lot of fun" és el missatge que fa sortir suse quan el login ja està fet, o sigui que no cal tornar a fer-lo.
Si el sistema gràfic està ben configurat, amb startx s'hauria d'engegar.
Si no:
Passar a root (su i tot seguit contrassenya), instal·lar les finestres amb sax o bé sax2, sortir de root, startx.
Després amb yast2 es pot configurar perquè s'engegi sense login automàtic
i directament en el nivell 5. En els manuals deu dir què és això dels nivells.