bones, tinc un problema amb els editors de vídeo. He provat d'editar amb kdenlive, pitivi, cinelerra i alguns altres, però sobretot amb el kdenlive i el pitivi. Els dos em fallen de seguida que começo a editar. En el kdenlive peta quan intento fer un primer tall en la imatge, en el cas de Pitivi es queda penjat i n'he de forçar la sortida. En el cinelerra també em petava de seguida que volia fer alguna cosa.
llegint missatges he arribat a la conclusió que té relació amb el consum de recursos de la memòria, és a fir, que sobrepassa la seva capacitat (2048MB) i peta o es penja.
El cas és que no n'estic segur i, sobretot, no sé quina és la solució en cas que aquest sigui el problema.
Mentrestant vaig provant coses i programes; el Diva, per exemple, en parlen molt bé però no sé si encara el mantenen o si encara val la pena. Tampoc he aconseguit instalar-lo...
Algú pot ajudar-me?
mai he sabut com funciona, però crec que només et permet tallar videos en una sola pista, no?, a mi m'interessa més un editor no lineal, amb la línia de temps i almenys un parell de pistes d'àudio, tipus kdenlive.
ara mateix estic fent un tutorial sobre edició de video, porto uns dies provant programes, he tingut també problemes amb kdenlive, i ara estic provant cinelerra.
El tema no està per tirar coets, pero potser et serveix jahshaka que és un editor fet en java http://jahshaka.org/ Jo l' he coneseguit instal·lar en debian, pero en ubuntu em dona problemes de nos e quins arxius. En canvi kdenlive em funciona amb ubuntu, pero no en debian.
Sinó també existeix mainActor que no es programari lliure, pero si per gnu/linux
doncs acabo de descobrir el kino, que ja l'havia vist però em semblava massa senzill..., i no, està molt bé, és senzill però pots fer les quatre coses necessàries per editar un vídeo de manera correcta.
L'únic que no m'agrada és que et divideix les captures en seqüències molt curtes (cada cop que pares de gravar amb la càmera) que després has d'anar afegint al projecte, però fins i tot això té un cantó positiu de cara als efectes especials, que per cert estan força bé.
Encara he de mirar-lo bé, sobretot el tema dels àudios, però m'ha donat un bona alegria.
Ànims amb el tutorial d'edició! Jo crec que el cinelerra és una meravella però és complicat de fer funcionar i potser en termes generals la gent no demana tant... Respecte al kdenlive, em semblaria perfecte si no em petés; és senzill i fàcil d'usar. Miraré el Mainactor però ara amb el Kino m'he engrescat molt.