Fa dies que em voltava pel cap passar-me de Windows a GNU/Linux i al final m'he decidit. He triat la distribució d'Ubuntu 7.04 i he seguit les instruccions per a crear un LiveCD a partir d'una imatge d'Ubuntu.
El problema és que en el procés d'instal·lació des del LiveCD em dóna un missatge d'error que diu:
Failed to start the X server (your graphical interface). It is likely that it is not set up correctly. Would you like to view the X server output to diagnose the problem ?
i d'aquí no me'n surto.
He provat amb una altra distibució, la Ubunto 6.06 i llavors sí que m'ha anat bé. Fins i tot he pogut actualitzar-la a la distribució 6.10. Però quan des de la 6.10 intento actualitzar-me a la 7.04 ja hi tornem a ser (he hagut de tornar a començar de nou i ara tinc instal·lada la versió 6.10).
A què pot ser degut que no pugui actualitzar-me a la versió 7.04 ? Pot tenir-hi a veure la targeta gràfica que tinc instal·lada ?
Val a dir que l'equip és un portàtil HP Compaq nx9420 amb una targeta gràfica ATI Mobility Radeon X 1600.
Tafanejant pel Web he trobat quelcom respecte a fer servir la comanda dpkg-reconfigure xserver-xorg però la veritat és que encara m'he embolicat més.
Algú té alguna idea per a tirar endavant ja que malgrat voler passar-me a GNU/Linux, de moment m'estic trobant amb força entrebancs.
El problema és precisament perquè la targeta que tens no està suportada pels controladors lliures que duu Ubuntu 7.04. Tinc la mateixa que tu i cada vegada que vull instal·lar ubuntu 7.04, em passa el mateix.
Solució?
Doncs la solució ha estat la següent:
1. Baixar el alternate CD d'instal·lació (no el LiveCD)
2. Instal·lar Ubuntu
3. D'igual manera que et passa, una vegada instal·lat, quan s'engega el sistema, dóna el mateix error.
4. Llavors cal baixar el controlador propietari fent:
I tornes a iniciar l'ordinador. No sé quin és el teu nivell en aquestes coses. Si veus que és massa complicat, espera't un mes i ja podràs instal·lar la següent versió d'Ubuntu que segur sí et funcionarà (perquè l'he provada).
M'he baixat el controlador propietari amb el codi que hi vas posar. Ara, la pantalla, en la distribució 6.10 es veu perfecte (abans es veia, però molt malament).
De totes maneres, si intento instal·lar la versió 7.04 continua donant-me el mateix error.
Si dius que ja has pogut provar la següent versió d'Ubuntu i en aquesta sí que va bé, ja m'esperaré a actualitzar-me del 6.10 al 7.10
La targeta que tinc eś una ATI Mobility Radeon X1600 i de fet ja m'havia instal·lat el controlador propietari (crec) . En concret, anant a Sistema -> Administració -> gestor de controladors restringit em diu que tinc habilitat i en ús el "Controlador gràfic amb acceleració d'ATI", però el cas és que la resolució màxima que em permet anant a Sistema -> Preferències -> Resolució de la pantalla és 1280x1024