Hola a tothom,
He d'instal·lar un driver de targeta gràfica i més o menys ho tinc clar, però a les instruccions em diu que he de modificar l'arxiu xorg i no tinc ni idea de com fer-ho. Es tracta tan sols de substiuir i afegir alguna línia, com ara substituir la línia driver "fbdev" per la línia driver "nvidia", o afegir la línia Load "glx", i coses així.
Bé, sembla facilet però no tinc gaire idea de com fer anar la línia d'ordres. Sé com anar fins a l'arxiu /etc/X11/xorg.conf, i que els canvis els hauré de fer lògicament com a root, però quina ordre he d'executar que em permeti editar el fitxer xorg.conf i fer i salvar els canvis adients?
per modificar l'arxiu xorg.conf el que has de fer és obrir la consola, un cop allà, hauràs de col·locar-te en el directori on està i fer sudo vim xorg.conf
Se t'obrirà en la pantalla del terminal l'arxiu xorg.conf allà podràs modificar tot el que se't demana (això si, per poder teclejar hauràs de prèmer la tecla INSERT ja que el vim per defecte no et deixà escriure res.
per sortir i guardar els canvis el que hauràs de fer serà:
1: premer la tecla ESC (això desactiva el poder escriure en l'arxiu)
2: teclejar (molt important que sinò no et guarda res!)
:wq xorg.conf
PD: abans de fer qualsevol modificació et recomano que facis un còpia de seguretat del arxiu fent:
cp xorg.conf /home/el_teu_usuari/carpeta on desitjes guardar la còpia