Fins ara el tenia connectat amb cable, però a vegades no es connectava. He intentat fer-ho via Wifi, i no ho aconsegueixo. Imaginava seria semblant al windows, que trobaria la connexió i sol tindria que posar la contrasenya, però res de res.. En el mateix ordinador tinc el vista, i sol localitzar la connexió posar la clau i rutlla.
Buscant he trovat, “Xarxes sense fil”, on hi ha Nom: Aqui deixa escriure... bssids: Peró aqui no...
I en les caracteristicas de la ADSL, aquestes dades: SSID WLAND Mac Address Default Key IP Address DNS Server
Depenent de la distribució que estiguis utilitzant, tindràs diverses eines gràfiques disponibles per configurar la wifi. Si uses ubuntu, per exemple, pots provar amb Sistema->Administració->Xarxa, seleccionar Connexió per xarxa sense fil i configurar-la -tot això, com a administrador del sistema, si no, no podràs-.
D'altra banda, Linux no té drivers per tots els dispositius wifi. Per tenir informació sobre el teu dispositiu, pots fer el següent: si és una wifi interna, això ho veurem en la sortida del comando lspci, i si és una wifi usb, l'hauríem de veure amb lsusb. Si la targeta és activa hauríem de veure alguna cosa a la sortida dels comandos ifconfig i iwconfig. Si ens mostres la informació que et surt de tot plegat, pot ser que sigui més fàcil ajudar-te.
A veure si a partir del que et comento, pots sortir-te'n, o almenys donar una mica més d'informació sobre la wifi del teu ordinador.
Hola LluísLl! Gracies per la ajuda, a veure si podem resoldre el tema. He fet el que dius, i sol surten dues opcions: Connexio per xarxa amb fil i connexió punt a punt. Utilitzo el Ubuntu.8.04.1de 64 Es tracta de una tarja WIFI interna, es una “Pci wireless point of view 54Mbps 160 12566 708OC-0819H012554”, tinc un cd que diu: Wireless LAN 54Mbps/EEE 802,11g PCI Adapter/2.4GHz. El vista a dispositius diu: Dispositivo inalámbrico 802.11b/g extensible Realtek 8185 Hauries de dir-me com puc fer per introduir els comandos que dius... Que tinc que escriure, i on? Soc novisim i sempre anava de windows... Espero instruccions.
1er. Obris la consola (accessoris->terminal) i escrius iwconfig, t´hauria de sortir informació relativa a la teua interfície de xarxa sense fil, si no t´aclareixes amb la info, post adjuntar ací l´eixida del comandament.
2on. Escriu a la consola sudo iwconfig [eth0 | wlan0 | ethx] essid nom_de_la_xarxa_sense_fil el que està entre claudàtors es el nom de la teua interfície de xarxa (normalment té un nom així), el podras obtindre amb el comandament anterior.
4rt. Si tens DHCP activat es probable que t´assigne una adreça automàticament, sino sudo dhcclient3 [eth0 | wlan0 | ethx]
si tens problemes ves penjant el que et surt de les eixides dels comandaments per a que et puguem ajudar millor. Tot açò també es pot fer de manera gràfica en un parell de clicks pero de vegades el network manager es penja i no trova bé les xarxes sense fil.
eth0 no wireless extensions.<---- sol ha sortit aixó? L'adsl es de ya.com, i tinc, a part del que vaig escriure dades de: SSID WLAN Mac Address Default Key
La 2ª ordre, hauria de substituir: “nom_de_la_xarxa_sense_fil” per la dada de SSID:xxxxxxxxx? I la 3ª, hauria de substituir: “key la_clau_de_la_xarxa” per la dada de: Default Key:xxxxxxxxx?
No és dels drivers més fàcils d'instal·lar, però ha de funcionar. Et recomano que vagis pas a pas i, si tens algun dubte, ens ho comentes.
A banda d'aquesta solució, crec que n'hi ha d'haver una, potser més senzilla, que consistiria en usar els drivers de windows a través del ndiswrapper. Desgraciadament, ara mateix no tinc temps de documentar-t'ho. Tanmateix si busques ndiswrapper realtek 8185 al google, trobaràs gent que ho ha resolt així. En aquest cas, has de començar per instal·lar l'ndiswrapper des del gestor de paquets.
Hola! Estic mes perdut que ...... Es possible que la tarja no estigui operativa? 1.-En la mateixa maquina tinc el vista i rutlla sense fil. 2.-Abans de desconnectar el cable funcionaven el vista i l'Ubuntu. Encara que alguns cops trigava a encendres el led del router. I havia de reiniciar..
Com diu en Pepote, i explicant-ho una mica més, el problema que tens és que el fabricant no ha fet la feina, i no ha creat drivers per a sistemes Linux. Afortunadament, hi ha qui ha fet els drivers necessaris, però desgraciadament, encara no s'inclouen en el Kernel del sistema, ni en la teva distribució ubuntu.
Com et comentava, hi ha dos maneres de fer-lo rutllar. La primera és usant el driver nadiu -primera opció que et comento més amunt-, i la segona és fent anar els drivers de windows amb l'ndiswrapper, que és un programa creat especialment per poder usar drivers del sistema operatiu del senyor Gates.
Dintre del paquet que et baixaràs hi ha les instruccions per instal·lar-lo en un fitxer anomenat Readme (en anglès). D'altra banda, en l'enllaç que et vaig posar l'altre dia, hi ha unes instruccions molt similars per instal·lar-lo.
Si no ho veus clar, torna a preguntar. Si vols intentar instal·lar-lo amb ndiswrapper, m'ho comentes, i miraré de fer-te un tutorial. El problema és que no tinc gaire temps, ara mateix, a partir de dilluns podré dedicar-m'hi una mica més.
Hola! Estic una mica fastiguejat amb el tema. Em resulta complicat tot el tema de configuració, doncs els meus coneixement d’angles son molt minsos, i de Linux; res de res..... Avui he parlat a la botiga on vaig comprar l’ordinador, i m’han assegurat indagaran si es senzill trobar una tarja que funcioni amb el Linux i el vista...??? De les dues opcions que proposes, qual es la mes fàcil pels ignorants? A la pagina que indiques, que es el que hauria de baixar? Com ja vaig dir, tinc un cd que diu: Wireless LAN 54Mbps/EEE 802,11g PCI Adapter/2.4GHz....es util per el programma que deies?
Avui dia, la solució més fàcil seria l'ndiswrapper amb els drivers d'XP. Tanmateix, no m'estranyaria que, properament, ubuntu doni suport al driver nadiu. De fet, fins i tot podries mirar a sistema->administració->controladors restringits, a veure si allà et surt la possibilitat de configurar-la amb els drivers privatius.
Instal·lació amb ndiswrapper: 1.Instal·les l'ndiswrapper (des del synaptic) 2.Et baixes el driver per xp/2000 de http://www.realtek.com/downloads/downlo ... e#RTL8185L 3.Desenzipes el fitxer i el deixes allà on més t'agradia (per ex: /home/Nom_usuari/wifidriver
Després obres una consola i et situes al directori on has deixat els drivers per windows Escrius: sudo ndiswrapper -i net8185.inf Si no et dóna error, escriu: ndiswrapper -l Això t'hauria de donar informació sobre el driver ja carregat al ndiswrapper Després carreguem el mòdul escrivint: sudo modprobe ndiswrapper i continuem amb sudo ndiswrapper -m (perquè s'activi en iniciar)
Amb això, en arrencar ja hauries de tenir operativa la targeta. Després vas a sistema->administració->Xarxa, i mires si ja et surt la interfície sense fil, i intenta configurar-la. A veure si tens sort
Jospep ha escrit:Es aquest el driver "Linux driver for kernel 2.6.22"??
SaluT!!!!
No. Si vols fer anar la targeta amb l'ndiswrapper, la millor opció és que et baixis el driver que posa Windows XP/2000. El que tú comentes, seria per fer la instal·lació del driver nadiu, que sembla més complicada.
Hola! He baixat, descomprimit i desat el driver "WinXP2k". Intento connectar per cable i no es connecta l'Ubuntu. Des del Synaptic he buscat l'ndiswrapper, han sortit: ndiswrapper-common i utils-1.9.> Els he seleccionat tots dos > Apply> To be installed> Aplica---> An error occured. No s'ha pogut resoldre “es.archive.ubuntu.com” Suposo es perquè no esta connectat a la xarxa, o no els troba al ordinador?? Què puc fer?? Hem sap greu, donar tanta feina!!!
Es clar, si no tens connexió és difícil d'instal·lar el programari. El millor seria connectar-lo provisionalment amb el cable i instal·lar-lo. Un altra opció seria utilitzar el DVD amb el que vas fer la instal·lació, i configurar el synaptic perquè enlloc d'anar a internet, intenti instal·lar el programari des del DVD. Això ho pots fer seleccionant (al synaptic), paràmetres->dipòsits i marcant el dvd (si és que el tens disponible). Prova-ho així, a veure si "cola". Si no tens cap d'aquestes opcions, hauries de mirar de baixar-te els paquets un a un i fer la instal·lació manualment. Ho veig una mica complicat, francament.
El que no veig clar és perquè no et pots connectar amb el cable. És probable que el problema no sigui massa complicat de resoldre.