Hola a tothom:
Acabe d'instal·lar Ubuntustudio 7.10 al portatil toshiba satellite a210-158 i el so no em funciona.
Que podria fer? No em digau que sols tindre so amb el vista que em fustro.
Tens un chip Azalia, i crec que ALSA el soporta, tot i que és un dels xips que dóna més problemes, i les darreres versions d'ubuntu (7.04 i 7.10) tenien un bug que feia que no funcionessin correctament -ignoro si aquest bug s'ha resolt-. Jo el vaig utilitzar en una Debian, instal·lant les alsa utils i executant alsaconf des de consola, però no sé si en ubuntu et funcionarà.
Seguint un fil de bugs d'ubuntu, comenten que hi ha qui ha resolt el problema instal·lant els backport modules. Prova d'instal·lar el paquet: linux-backports-modules-generic, rebota, i a veure si et funciona.
Sort
NOTA: Els backports, resolen problemes de compatibilitat de programes que necessiten versions anteriors de certs paquets, per poder funcionar
He instal·lat el paquet que em demanes i he reiniciat i al premer sobre la icona de so hem diu:
"El control de volum no ha trobat elements i/o dispositius de control. Això significa que no teniu els connectors necessaris de GStreamer, o que no teniu una targeta de so ben configurada.
Podeu suprimir el control del volum del quadre fent clic a l'icona de l'altaveu en el quadre i seleccionant "Suprimeix del quadre" des del menú."
He instal·lat alsa-oss que em faltava , he reiniciat i no funciona.
Hi ha algun programa que es puga compilar per tal que funcione o ni així ho podré fer anar ?
Hola Pau i Lluis:
He seguit el wiki de somGNU i al pas
cd alsa-driver el que sigui
./configure
hem diu que no troba el fitxer linux-kernel-sources ,
Llavor faig init 6 per tornar a reiniciar en mode gràfic i cercar amb el synaptic el nucli que tinc, i és linux-image-2.6.22-14-generic (instaled version 2.6.22-14.47 )però com es diu el paquet de linux-kernel-sources a Ubuntu ?
Supose que li hauran canviat el nom que li donen a debian.
Al principi de la guia diu que has d'instal·lar el linux-kernel-devel i també el libncurses... els has instal·lat?
Per cert, he retocat la guia, perquè realment no cal eixir de les X per configurar-ho. Simplement, una vegada que s'ha instal·lat tot, es torna a iniciar l'ordinador i ja està.
He compilat amb èxit els programes, però m'ha calgut demanar ajuda a ubuntucat per fer la compilació doncs hem donava errors i he hagut d'afegir la línia:
En executar alsaconf es queda una estona pensant i hem diu que quan escolte so faça OK , al cap de 4 minuts en veure que no fa res faig ok.
El que si que he notat es que encara que no reprodueixi so els programes que utilitzen el so com "pingus" i el reproductor de video ja no peten en engegar-los i aban petaven.