Tenia instal·lat a l'ordinador un disc dur SATA, amb dos sistemes operatius: GNU/Linux (Debian Etch) i Windows XP; i arrancaven i funcionaven bé. Fa poc, hi he afegit un altre disc dur SATA, amb dos sistemes operatius: GNU/Linux (Debian Etch) i Windows XP. Ara tinc, doncs, dos discs durs connectats a la placa base. Quin és el problema?
Quan configure el BIOS per arrancar des del primer disc dur (l'antic), no hi ha cap problema siga amb el sistema operatiu que siga. Ara bé, quan configuro el BIOS per arrancar des del segon disc dur (des del GRUB, que apareix correctament) ocorre el següent: si arranco des de Windows, no hi cap problema; és a dir, entro lògicament en el Windows XP del segon disc dur; però si vull entrar en Debian, el que fa GRUB és carregar el Debian del primer disc dur, no del segon. (Una altra dada: si desconnecto el primer disc dur, sí que puc accedir perfectament al Debian nou.)
1. El segon disc dur, l'he instal·lat com a laboratori per fer experiments i aprendre un poc més; de manera que, si m'enganyo i he de reinstal·lar qualsevol dels dos sistemes operatius, no tinc cap problema greu.
he editat el post, mira el link a vore si et serveix.
jo tinc 2 HD's i fa uns mesos tenia win y Debian instal.lats, ara només tinc Debian, tenia un SO a cada disc dur per això que dius i mai vaig tenir cap problema.
això si, amb linux sempre he fet servir 3 particions i així m'asseguro de que /home sempre em guarda el més important, donç si reinstal.lo no el toco, només toco l'arrel /
saluets
LRU # 369045
"la marca de l'esclau es parlar la llengua del seu senyor"
És a dir, ara GRUB apunta correctament (des de la línia segona) cap al disc 2 (hd1), partició 1 (0). He tingut en compte que la terminologia de GRUB (línia segona) és diferent de la que s'usa a la línia tercera del kernel en concret.
una recomanació, si sempre fas anar més o menys la mateixa configuración de SO's fes una còpia de seguretat del arxiu menu.lst, així si algún dia casque només restaurant-la ja ho tindrás arreglat.
saluets
LRU # 369045
"la marca de l'esclau es parlar la llengua del seu senyor"