Recentment m'he fet amb el certificat digital amb llapis USB idcat, que serveix per identificar-se davant de la Generalitat, els ajuntaments, l'AEAT i la seguretat social entre altres. L'idcat permet fer una pila de gestions molt interessants, que estalvien molt temps i molta feina. Tanmateix, els usuaris de sistemes GNU/Linux tenim alguns problemes.
Per una banda, el manual d'instal·lació per Linux és clarament insuficient. Vaig veure'm obligat a investigar bastant, abans d'aconseguir fer-lo funcionar.
Per un altra costat, després d'haver fet la declaració de Renda per internet sense problemes usant el certificat, m'he trobat amb la trista realitat que algunes gestions no funcionen en sistemes Linux -i no per problemes del sistema-, sinó perquè només funcionen usant l'explorador d'internet de Microsoft. Una de les pàgines que només m'ha funcionat amb l'explorer -ni amb Linux, ni amb windows i firefox funciona- ha estat la de tràmits online de la Generalitat, el cat365.
En definitiva, la pregunta és si hi ha algú que hagi aconseguit fer funcionar l'idcat en Linux a la pàgina del cat365. Personalment he enviat un mail a info@cat365.net demanant com es pot fer, però tinc poques esperances d'obtenir una resposta satisfactòria. Tanmateix, depenent de la resposta que em donin, serà qüestió de buscar qui n'és el responsable polític, per tal de depurar-ne la responsabilitat davant l'evident falta de neutralitat tecnològica de l'administració catalana.
nformar-vos que per a que la web cat365 funcioni correctament, és adient que utilitzi un dels següents navegadors:
Navegadors: - Navegador Microsoft Internet Explorer versions 5.5 i 6.0. - Navegador Netscape Navigator versions 6.2 i 7.0. - Navegador Softcatalà Navegador versió 6.3. - Lector de pantalla JAWS versió 4.51 o superior.