Seguint el fin de http://www.softcatala.cat/forum/viewtopic.php?t=1721 he vist que hi ha una versió portable de l'OpenOffice.org. La meva pregunta és; podria incloure en un paquet al meu pendrive el wine i l'OpenOffice per Windows de manera que des dels ordinadors de la universitat, que van amb linux i tenen la versió 2.0.0 de l'OpenOffice, pugues executar-hi la última versió 2.4 (la que en teoria tindria al pendrive)?
Necessitaries una versió "portable" de wine, juntament amb una versio portable de l'OpenOffice per windows.
Lo segon no és dificil ja que ja existeix, pero lo primer és mes complicat (pero no impossibe).
Una manera d'aconseguir-ho és crear el que es diu una "jail" (gàbia) per el wine. Aixó s'utilitza molt en seguretat per executar servidors ftp i comanyia com a un usuari no provilegiat i impedir que si s'apuderen d'un servei no s'apoderin de tot el sistema.
Un programa facil d'utilitzar per fer jail's és "jailer".
http://linux.com.hk/penguin/man/5/jailer.conf.html i está als repositoris de debian:
apt-get install jailer
"jailer -c [arxiu configuracio] programaaferjail
Pega: has d'allistar tot el que depen del wine i incloure-ho al jailer.conf. Totes les llibreries i programes i binaris auxiars que necessiti han de quebre a l'USB.
Diria que la llista acabaria aixi (tret d'un dpkg -I wineXX.deb) :
Aixó et creara (suposo, noho he pogut provar) un directori a /root/wine) amb una versio "portable" del wine.
Un cop insertesis l'USB a la universitat, per executr la part portable seria:
[ruta fina a usb]/[ruta fina a l'executable del wine] [programa de windows que vulguis executar]
He anat molt de pressa a fer aquest "HOW-TO cutre" i no he pogut provar-ho, em sap greu. Si tens cualsevol dubte pregunta-ho.