Hola,
Vull canviar el meu disc C per un altre de més capacitat.
En aquest disc comparteixo l'UBUNTU amb el Windows XP.
Hi ha alguna manera per copiar tot el disc per passar-lo en el nou.?
Tinc el programa NORTON GHOST , algú sap sí aquest programa, des de
WindowsXP, em faria la còpia de tot el sistema Operatiu UBUNTU
a més del Windows XP? (malgrat que bàsicament treballo amb
UBUNTU no vull, de moment, prescindir de l'XP)
Hi hauria algun programa que em fes el mateix des de l'UBUNTU?
Norton gost ho pot realitzar, pero crec que no pot fer copia de la partició que està exectuan en aquell moment. La solució és crear un disquet o CD d' arranc, amb l' opció de copiar disc a disc, tal i com està. Ghost porta ja alguna opció per crear aquests discos d' arranc
En teoria pot fer tot el que necessites. Hi ha un article que en parla en el número 85 de la revista Todo-Linux (disponible la compra del pdf per 3 euros a la web d'iberprensa).
Jo ho havia fet vàries vegades. El que no recordo és si tenia més d'un sistema operatiu instalat.
No fa falta que ho facis des de XP.
Recordo que iniciaves el Ghost, amb un CD d'arranc i llavors podies fer una imatge del que t'interessi.
El mateix procediment per a restaurar la imatge creada.
Si tens un disc USB podries provar el partimage i copiar totes les particions que tinguis al disc USB (o a un segon disc dur) i desprès quan tinguis el nou disc dur el pas invers a través d' Koppix live o systemrescueCD (ambdós tenen el partimage). Partimage no fa ISO, guarda les particions en format tar.bz.
Una altra possbilitat seria fer servir mondo, amb mondo pots fer una ISO de tot el teu sistema, aquest ISO es arrancable i pots reinstal.lar quan tinquis el nou disc dur. Prèviament hauràs de cremar tots els discs, es possible que necessitis més d'un DVD (et recomano llegir bé el manual).
Per a mi el més senzill és el partimage, però encara no he tingut que restaurar una partició windows amb el mateix, ho he provat amb una opció que simula el procés sense escriure i no dóna cap error.
Si que he provat la restauració d'una partició / amb mondo i no vaig tenir cap problema.
En resum, partimage més fàcil i ràpid, mondo més lent peró potser més fiable.
Hi ha una altra possbilitat, clonezilla, és un Live CD amb el qual tens la opció de clonar d'una sola vegada un disc dur sencer, és bastant ràpid, només he provat el procés de clonatge però no he fet mai una restauració la forma de funcionar s'assembla bastant al partimage.