Hola!
Recentment em vaig comprar un portàtil de la marca acer model aspire 5520 amb windows vista i volia instal·lar-hi ubuntu. El problema és que no em deixa, inicio des del Cd (és un live CD) i tot sembla anar normal fins que surt un missatge que diu que no s'ha pogut iniciar el servidor X, interfície gràfica, sabeu si és un problema de compatibilitat amb el meu model d'ordinador?
Sempre que et pase això et cal fer la instal·lació amb l'ubuntu alternate , que com el seu nom diu els paquets alternatius quan els paquets habitual fallen.
Baixat aquesta imatge de de dvd i crema-la amb el nero buscant l'opció crear dvd a partir de una imatge iso o quelcom semblant.
http://ubuntu.grn.cat/ubuntu-releases/7 ... e-i386.iso
Crec que, en aquest cas, el problema és la targeta gràfica. Has d'editar el fitxer /etc/X11/xorg.conf, i has de configurar el sistema perquè utilitzi un driver genèric (com per exemple VESA). Amb aquest driver el sistema et funcionarà correctament, però no tindràs acceleració 3D. També et pot servir fer la instal·lació en "mode gràfic segur". No ho recordo, però crec que és una de les opcions que et dóna el CD d'ubuntu en arrancar.
Si vols aprofitar totes les possibilitats de la teva targeta gràfica, un cop instal·lat el sistema, has d'anar a l'apartat de software restringit, i has de desbloquejar el software de nvidia -crec que la teva targeta gràfica és nvidia-. Això no et funcionarà si no tens connexió a internet, ja que necessites un software que no trobaràs al CD d'ubuntu.
Per editar el fitxer /etc/X11/xorg.conf: obres un terminal i escrius
sudo vi /etc/X11/xorg.conf (també pots fer servir el nano: sudo nano /etc/X11/xorg.conf, o qualsevol altre editor que t'agradi).
A la secció Device, has de canvier el Driver que t'hi posi, per "vesa". Salva el fitxer, i escriu startx, a veure si t'arranca el mode gràfic.