Moderadors: jordis, Andreu, cubells
PellRoja ha escrit:a veure, anem per parts
quan et diu que no tens un sistema de fitxers arrel, és que no tens cap partició assignada on aniras a instal·lar el sistema. L' arrel es el directori més baix de un sistema linux. de allà penja tot, i el representa /
tens 3 particions veig. Si amb el programa de instal·lació no pots formatar la partició que t' interessa, jo provaria a fer-ho abans amb el gparted. la partició que vols formatar es la /dev/sda2. Actualment la tens en ntfs, i per que linux funcioni, l' hauries de formatar en ext3. Un cop formatat, en el proces de instal·Lacio, en aquesta mateixa partició li hauras de assignar el sistema arrel. Osigui la /
si tens més dubtes potser t' ajuda aquesta guia
http://www.informaticat.com/wiki/index.php?title=Ubuntu
hi ha una part de particions explicada.
Vaig perdut, abans tenia instal.lat el linux, vaig haber de eliminar-lo i suposo que al eliminar i redimensionar les particions m'he deixat algo. El fet es que ara tampoc s'executa el windows (no sé si es un error del grub).
PellRoja ha escrit:Puc tornar a particionar la partició 2 (/dev/sda2) en una altra particio per a linux i conservar les dades que hi tinc?
Desde gparted puc asignar que aquesta nova particio que vull crear sigui ext3?. Com he d'assignar el "sistema arrel" que em menciones? desde el gparted?
gràcies
Vaig perdut, abans tenia instal.lat el linux, vaig haber de eliminar-lo i suposo que al eliminar i redimensionar les particions m'he deixat algo. El fet es que ara tampoc s'executa el windows (no sé si es un error del grub).
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 14 visitants