Desde fa uns dies tinc instal.lat l'ubuntu i espero tenir aviat la CATix també instal.lada. Un dels meus problemes és que jo visc a una zona on no hi arriba el cable i per tant el meu contacte telefònic és a través d'un Trac. Telefónica proporciona un Cd per configurar la conexió al ordinador, però tan sols funciona amb Windows. Agrairia qualsevol informaciò sobre el tema per petita que fos, ja que no en tinc ni idea. Gràcies per endevant.
Bé, basar-se, crec que es basa en GSM/GPRS. De fet, TRAC vindria a ser alguna cosa tal que: Telefon Rural Adaptador Cel.lular+/-. Permet una velocitat màxima de 56 Kb/s i si no s'esconya/desconfigura/penja...etc. permet tenir una "conexioneta" Internet. Quan t'instal.len l'aparell et proporcionen un CD de configuració que t'ho fa tot, però que tan sols funciona amb les diferents versions del Windows. Ignoro si aquesta configuració es igual o diferent a la de qualsevol altre conexió a Internet. Peró encara que fos standard, tampoc sé com configurar l'ubuntu per tal de conectar-me. Si sabeu com fer-ho o a on informar-me, em treuriau d'un bon problema. Gràcies
Jo vaig provar-ho amb això de trac a casa me avia... ni connectar amb el portàtil, tant va fer el SO en el meu cas, ni tan sols comprar les pels del CSD ><
La meva llista d'anime --> http://llista.majomo.com Actualitzada el 18-8-05 (Actualitzant-la que ja toca...)
A llista: gràcies per la informació; però no tinc Knoppix ni Bluetooth. En quant a lo de Lynx: no entenc com pot fer que vagi més depressa ja que la conexió és la que és. Me'n podries fer cinc cèntims?.
Mad 93hauries de saber quin tipus de Trac té la teva avia, ja que si es dels antics (analògic) no hi ha manera de conectar-se a Internet, però pot demanar que li posin un de digital (no s'ha de pagar res) i aleshores sí que es pot tenir la conexió (a 56 K. No hi ha possibilitat de Adsl ni res de similar).
Finalment he pogut averiguar que el meu problema no és tant del Trac (que també ho és) com del mòdem intern del meu potàtil. Es veu que des de fa uns quants anys els módems interns no son en realitat un veritable mòdem sino una combinació de maquinari coneguda com a chipset i software desenvolupat per als windows; a aquests aparells els anomenen winmòdems i en general, estàn mal suportats per linux. Hi ha, peró, una sèrie de drivers que es veu que sol.lucionen el problema en alguns casos.
Per si a algú li passa alguna cosa similar, el primer que s'ha de fer es averiguar quin d'aquests winmodems porta l'ordinador. Això es pot saber a: http://linmodems.org/ Allà hi ha un programa anomenat scanModem que un cop descarregat a l'escriptori de l'ubuntu s'ha de fer còrrer des de la consola:
$ cd Desktop/
$ gunzip scanModem.gz
$ chmod +x scanModem
$ ./scanModem
Aquest programa examina el mòdem, diu les seves característiques, com s'ha de configurar i quin driver necessitem, en unes carpetes que apareixen despres d'executar-lo.
De moment m'he quedat en aquest punt (el meu anglès no és tan bo). Quant sigui mès endavant ja ho us faré saber.[/u]
Els sistemes derivats d' Unix normalment tots porten Lynx inclos ja que va ser un dels primers navegadors a existir (no el primer), si vols probar-ho ves a la terminal (bash,etc) i entra lynx
O man lynx
llista l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. oct. 28, 2007 11:03 am, en total s’ha editat 1 vegada.