Tinc instalat Mandriva Linux 2007 i utilitzant Konqueror m'ha aparegut una pantalla emergent de virusalarma.es indicant-me que el meu ordinador podria estar infectat... que molta gent per la seva feina per infeccions de virus... i d'altres coses i proposant-me una anàlisis del meu ordinador.
Es una trampa això?
Com puc sebre si estic protegit? amb Windows sabia com actuar i com protegirme de virus, troians, etc i estava segur, però amb linux he de tenir una fe sega amb una protecció que se suposa que hi es i que no se on ni com, ni res.
publicitat enganyosa. Quines pagines estaves visitant al moment? El que intenten fer, és que a traves de una imatge i posen un anunci amb la intenció que l'usuari es cregui que és un missatge emergent de l' ordenador. Quan només és una imatge diente que el teu ordinador podria estar infectat.
Se les enginyen totes per que t' instal·lis el seu antivirus.
Com pots saber si estàs protegit? De la mateixa manera que tenies fe amb l' antivirus pensant que t' eliminava els virus, per que així o deia la pantalla del antivirus. Hauràs de creure les virtuts que té GNU/Linux.
Una de les virtuts principals, és le seu sistema de permisos. Cada fitxer te la propietat de uns permisos, i aquests permisos només es poden canviar depenen de l' usuari. El root els pot canviar tots, per això mai es treballa en root.
una altre és que al ser programari lliure, milions de persones poden veure el seu codi, i esbrinar molts més fallos de programació, que sols una empresa amb uns quans treballadors on el codi es tancat. La depuració del codi és grandiosa
una altre és que no existeixen virus. No per falta de temps als crackers per crear-ne. Per que de ocasions n' hi ha hagut, i encara s' espera algun virus que funcioni correctament.
Amb el temps veuràs que segueixes amb el teu SO i aquí no falla res o casi res.