Estic intentat instal·lar la versió 6.10 d'Ubuntu al meu ordinador (per primera vegada), conjutament amb WXP. Ara bé, m'he baixat el cd bla bla bla... el poso a la lectora, reinicio l'ordinador i em surt el menú incial (el primer menú que et surt abans d'instal·lar Ubuntu, just després d'iniciar el CD). Però ja no vaig més enllà, perquè quan faig ENTER a "instala o entra a Ubuntu"l'ordinador se'm reinicia!!
Bé, he intentat provar-ho amb la versió Alternate, he provat de fer-ho amb "mode segur de grafics" (o com es digui) però se'm reinicia l'ordinador de totes maneres. Hi vaig poder entrar-hi per experimentar només una sola vegada, només una de les mil que ho he provat, però vaig sortir pensant que se'm havia arreglat el problema, però res, ja no hi he pogut entrar més.
Jo no sé si és un problema de la controladora SCSI o què, perquè quan vaig a l'administrador de dispositius de Windows, aquesta m'apareix amb una icona significant que hi ha problemes amb aquest hardware. En desconec totalment el fabricant (com ho podria saber..?) i no hi ha manera de poder-me baixar driver per reinstalar-la. A més, des del programa EVEREST, quan faig clic sobre "Dispositivos ASPI" (segons els meus escassos coneixements, ASPI està relacionat amb les controladores SCSI ¿no?) se'm reinicia l'ordinador. Això també em passava amb altres aplicacions com el Nero, però ara ja no. He escanejat l'ordinador en busca de virus i software espia i tal, pero no tinc pas res estrany.
Total, que de moment no he trobat ningú que m'ho solucionés i no sé que fer... si algu sap a què es deu tot plegat.. Ja us dic, només apretar la tecla per entrar a Ubuntu des del primer menú que et surt (el primer menú després d'inserir el CD) l'ordinador se'm reinicia. I jo el vulll instal·lar i no hi ha manera. Cal dir també que encara no he fet cap partició ni res, perquè segons tinc entès ja ho fa el propi Ubuntu quan decideixes instalar-lo.
Com ho puc fer per solucionar aquest problema d'instal·lació?
Espero que algú sàpiga de què es tracta...
Salut!!*!!
PD: Pentium 4, 128+512 Mb de RAM, 40 Gigas de disc dur bla bla... La placa mare és una Transcend i el sistema d'alimentació el vaig canviar la setmana passada perquè va fer un pet. Jo em pensava que també podria ser causa dels reincis, però el canvi de la caixa d'alimentació tampoc em va solucionar res. Ja us he dit que també hi tinc el Windows XP instal·lat.
Potser podries intentar instal·lar-lo sense CD:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=28948 O intentar si una altra distro no et dóna el mateix problema. En la meva experiència, que potser no és la de tothom, Ubuntu i Fedora són les dues que m'ha detectat millor el maquinari. Una possibiliat també seria agafar Ubuntu Dapper en lloc d'Edgy. Teòricament la Dapper és més estable i com que la màquina que expliques no hauria de necessitar suport per a maquinari de darrera generació, potser t'anirà millor.
De totes maneres, sembla probable que el teu problema sigui al maquinari i no a la distribució. Al gestor de maquinari del Windows, si fas clic dret, tens la possibilitat d'obtenir una mica més d'informació sobre el dispositiu que dóna problemes. Segons el que sigui, igual el pots desconnectar directament (i intentar reconnectar-lo quan hagis acabat la instal·lació, si és que el necessites).
En tot cas, sempre pots provar una altra LiveCD. Jo et recomano, apart de la Ubuntu, la Catix de l'Antoni Mirabete o la Mandriva One (no he provat la versió Live, però la versió Free, només per instal·lar, em detectava força bé el maquinari).
Els problemes presisteixen. M'he estat mirant això d'instal·lar Ubuntu sense CD però no m'aclaro. Sóc usuari mig avançat i hi ha moltes de les coses que no entenc, tot i que l'anglès el tinc minimament dominat.
M'agradaria que algú m'expliqués d'una forma més senzilla com instal·lar Ubuntu sense CD, perquè jo no m'aclaro. I si sabeu a què es deu el problema, millor que millor.
Abans de llegir el darrer post va donar la casualitat que també vaig trobar de fer-ho d'aquesta manera, és a dir, descarregant l'instalux aquest. Ara ve, tinc problemes igualment :evil:. El fet és que ho he probat de fer de forma manual i tal. Mireu això https://wiki.ubuntu.com/install.exe/Prototype (no ho he fet amb l'instal·ler perquè tarda moltíssim a descarrgar-se no sé què una vegada executat). Total, ho programo tot de forma manual (x cert, aquí posa no sé què d'un tal "edgy". Pot ser que el meu problema esdevingui d'aquí. Jo he copiat la imatge iso d'Ubuntu 6.10 que em vaig descarregar de la web (la que després grabes en un cd) i la vaig renombrar per "ubuntu.iso" tal com diu aquí, tot copiant-la a la carpeta c:ubuntu. Ho he fet bé o havia de fer una altre cosa??) reinicio l'ordinadortot bé fins que m'apareix un dibuix d'Ubunutu i una barra que es carrega, però quan fa dos segons que s'està carregant m'apareix una pantalla negre (rollo MSDOS) que es diu algo com "busy box" o algo així. Total, que hi ha unes lletres que hi diuen... "/bin/sh: can't access tty; job control off" Total, que d'aquí no em moc. Llavors també hi ha unes lletres que diuen "type HELP for noséquè". Total, que si teclejo HELP em surt una llista de comandos, però que no em solucionen res, ja que molts d'ells quan el teclejo em diuen "permission denied".
Total que he estat buscant i he vist que es un error bastant comú, però a la penya això també li surt quan instal·la Ubuntu des del CD. Total que no he trobat cap solució!!
Sabeu de què es tracta i com puc solucionar-ho??!!
apreta la tecla de funció per veure més opcions en la pantalla inicial del ubuntu. llavors en el boot options li vas treient començant per la dreta opcions i així a mi m'ha arrancat.
Al principi tota l'estona es reiniciaba ...
Espero t'hagi ajudat