A casa hi ha dos ordinadors (A i B) que funcionen amb Suse 10.2. Estan connectats a internet a través d'un router. Tot va la mar de bé. Ara bé, jo voldria poder accedir a l'A des del B i viceversa. Com que es tracta de dos sistemes linux, suposo que el servei que cal fer servir és NFS, i no pas Samba (és així?).
Doncs bé, a l'ordinador A, a través de Yast, he configurat un servidor NFS (ports oberts i les carpetes a compartir, i accés per a qualsevol màquina). A l'ordinador B he intentat configurar el corresponent client NFS. Però aquest client no troba cap servidor a la xarxa.
És així com cal connectar els dos ordinadors? Si això és correcte, per què el B no veu L'A?
Gràcies.
En principi el que dius és correcte. Tanmateix, també pots utilitzar SAMBA per compartir fitxers que es troben en màquines Linux (això s'utilitza, sobretot, en xarxes híbrides)
La veritat és que la meva experiència es limita en l'accés d'un pc amb Debian a un servidor nfs que vaig configurar amb Fedora Core 5. La cosa, però, no sembla que tingui massa complicació: un cop definides les carpetes a compartir, n'hi ha prou amb muntar-les des de client utilitzant el mount així:
mount <servidor nfs>:<carpeta compartida del servidor> <carpeta del client>
per exemple, suposant que el servidor és 192.168.1.5 i té definida una carpeta compartida a /home/Lluis, i al client li has creat una carpeta anomenada /mnt/nfs:
mount 192.168.1.5:/home/Lluis /mnt/nfs
Et deixo un link sobre com confirar nfs amb la suse, a veure si et resulta útil:
Bon dia,
jo tinc kubuntu amb dos ordinadors i voldria connectar-los amb un cable creuat.
Per on hauria de començar? Hi ha alguna web on indiqui un manual?
He seguit les teves recomanacions: el tutorial que m'has aconsellat és exactament el que jo havia fet.
Em sembla que el problema és que el client no veu el servidor: ni posant el nom de la màquina ni fent servir la IP. Cal definir aquests paràmetres en algun lloc?
Gràcies un altre cop.
La resposta anterior anava dirigida a LluisLl.
Vull afegir-hi que la resposta del Yast és que, malgrat haver fet l'entrada al fitxer etc/fstab, no pot muntar el la carpeta compartida. I si li demano que busqui un servidor a la xarxa, no en troba cap.
Si les dues màquines es veuen fent un ping la cosa t'hauria de funcionar sense tocar res de les adreces ip. Així, en la distància, em resulta difícil poder-te aconsellar, però l'únic problema que em vaig trobar jo, va ser de permisos -l'usuari del client no tenia permisos en el servidor i vaig haver de donar-n'hi-.
Aquest darrer pas el vaig configurar utilitzant una eina de l'escriptori gnome, en l'apartat de configuració dels servidors. Estic segur que hi ha altres maneres de fer-ho, àdhuc des de cònsola, però jo només ho necessito per traspassar quatre fitxerets, i no he investigat més.
Pel què fa al tema de la xarxa que pregunta la Maria:
El primer que has d'aconseguir, és que les dues màquines es vegin: per tant, has de configurar les teves interfícies de xarxa amb un mateix rang d'adreces ip. Per exemple: 172.16.0.1 i 172.16.0.2, amb una màscara de xarxa de 255.255.255.0. Això, amb KDE, ho pots fer a través del seu menú: System->networking. Aquí, podràs configurar les teves targetes de xarxa (les targetes ethernet tenen de nom eth0, eth1, etc). Per configurar-les, les has de seleccionar, i després prem sobre el botó propietats i posa-hi les adreces IP que et comento. Un cop fet això i reïniciats els serveis de xarxa de les dues màquines, prova de fer un ping, a veure si es veuen.
Per fer un ping, obre un terminal i escriu
des de 172.16.0.1: ping 172.16.0.2
i viceversa.
Si es veuen, la xarxa ja està operativa i has de començar a treballar amb el tema de compartir recursos amb SAMBA o NFS.
Jo ho faig molt més fàcil que amb NFS, simplement activo el demond SSH a banda i banda. I aleshores accedeixo entre màquines fent Alt+F2 i escric sftp://ip-de-lamquina em demana usuari i constrasenya on poso la de root i ja puc accedir a l'altre