Tinc una xarxa domèstica formada per un ordinador sobretaula PC amb XP instal·lat i dos portàtils amb XP. La xarxa és amb router ADSL connectada per cable al sobretaula i als portàtils amb Wifi inalàmbrica. La connexió a internet es fa pel sobretaula. A un portàtil vull afegir-li Linux (Càtix 1.3?, és bo?) per anar provant i voldria instal·lar-lo al disc dur (amb particions i demés). Podré connectar-me a internet i compartir fitxers i impressores amb els altres ordinadors?
Jo tinc una xarxa domèstica amb un ordinador fix amb Ubuntu dos ordinadors fixos que fan servir Windows i un portàtil amb Kubuntu. El portàtil es connecta sense fils i compartim impressora sense problemes, fent servir un router ADSL.
Catix és una distribució basada en Debian (com també Ubuntu), per tant no crec que hagis de tenir grans problemes, ara, com diu en PellRoja, la comunitat d'usuaris d'Ubuntu és molt gran i, per tant, també ho són les possibilitats de trobar ajuda.
Moltes gràcies. M'estic descarregant Kubuntu i abans d'instal·lar a disc dur provaré els SO's, ara que veig que no he de tenir gaire problemes amb la xarxa. Voldria, de mica en mica, anar deixant amb windows el que no pugui fer amb linux.
Quan jo vaig instal·lar la Kubuntu al portable vaig configurar la xarxa igual que la de Windows (donant IP, porta d'enllaç, etc) i vaig tenir connexió a internet a l'instant, però no vaig provar la compartició d'arxius, ara ja no l'empr. Sí que ho vaig fer amb la Xandros, i en va detectar automàticament impressores, carpetes compartides, etc, però és una distribució comercial que empra tecnologia propietària i a més no està en català.
Moltes gràcies a tots per les respostes! Ja tinc l'Ubuntu instal·lat i a ple rendiment. Vaig tenir problemes per la connexió wi-fi, però llegint i preguntant aquí i allà, finalment ho he aconseguit. A veure si en poc temps, elimino tot el que pugui de "l'altre" SO.