Desprès de tres intensos mesos de migració de l' XP a Linux (Debian 4.0) ara estic començant a mirar els temes relacionats amb la seguretat que crec que és la part més difícil per una persona que ha fer servir sempre windows i no és administrador de sistemes.
En cercar els programes Linux per els bittorrent i el p2p (m' he instal.lat el FrostWire) m' he adonat que l' esmentat programa em diu que no ha trobat cap firewall, això em va preocupar bastant ja que pensava que la instal.lació per defecte deixava configurat un fireawall. ¿ És aixó correcte ?.
Donada la complexitat de la questió primer el que he intentat es intentar determinar quina és la meva situació així que he he trobat e instal.lat els seguents programes que fan un test del sistema i avisen si troben algun rootkit, troià, etc.:
* chkrootkit .- El programa m' indica que tot està correcte.
*rkhunter .- Aquí m' ha donat bastants missatges d' advertència els quals he pogut solucionar amb un upgrade del programa amb l' excepció del següent missatge d' advertència:
He verificat els directoris indicats i no he trobat res d' especial. ¿ Algú em pot dir que m' hauria de cridar l' atenció d' aquests directoris ?. ¿ O Potser és una falsa alarma ?
¿ Algú em pot informar d' alguna eina per veure l' estat actual del firewall ?
M' he baixat el Guarddog i el Guidedog però suposo que trigaré alguns dies a llegir els manual i configurar un firewall decent.