Moderadors: jordis, Andreu, cubells
maria_reus_pastoreta2 ha escrit:Benvolguts companys i companyes,
En primer lloc, gràcies a tothom per la informació facilitada, ja que he pogut instal·lar linux (ho he fet amb la versió kubuntu baixant linux des d'un link de softcatala, però a un ordinador no connectat a internet), així però, m'han sorgit alguns problemes, que la causa pot ser que sóc iniciada en el tema:
- Em vaig instal·lar linux perquè creia que obrir les aplicacions seria més ràpid, però, l'aplicació en linux, al meu ordinador, costa quasi tant de temps en obrir que amb windows xp.(Cal dir que tinc un ordinador un poc vell de 250M). Així que suposo que en punt no hi haurà cap solució, però si hi ha, estaria molt agraïda si qualsevol persona me la pugués facilitar.
-Un altre punt que volia comentar, és que, amb el linux que tinc instal·lat, l'office està en anglés. Per això, intento instal·lar l'office 2.0.2., en català, però, no em deixa. Per instal·lar un programa a linux hi ha un procés diferent que per windows?Si és així, quin és?
- Finalment, com que utilitzo el programa per realitzar dibuixos en autocad(windows), voldria saber si existeix alguna aplicació per línux que permeta obrir i modificar arxius *.dwg.
Gràcies, petons
mariareuspastoreta ha escrit:En primer lloc donar gràcies a qui respon ja que em dóna un poc més de llum sobre el tema de linux i suposo que serà útil també per molts nous usuaris que estem intentant entrar-hi.
Voldria fer, com sempre, unes quantes qüestions més:
- Món germanet va tocar alguna cosa a l'ordinador i ara, quan entro al Linux i em demana el password, encara que hi poso el correcte, em torna a la pantalla d'inici. Què puc fer?
- Estic intentant desinstal·lar aquest el kubuntu per instal·lar un altre i com que al partition magic no m'ho reconeix, no puc formatejar la partició.
- Per al linux que hi tenia instal·lat, hi havien un fum de carpetes que no sabia quina funció hi tenien, bé com ara windows però a windows estan a "archivos de programa". Per aquest linux, les carpetes semblaven anar per mig. Això fa por, perque anar per carpetes que no saps perquè valen, sense vulguer pots esborrar-ne qualsevol i ja tenim l'embolic. Això ho dic, perque com vull el linux per nivell d'usuari, és a dir, sense la instenció de variar el codi font ni res per l'estil, voldria saber si hi ha qualsevol linux que, com ara windows, separe els arxius de programa a banda, si pot ser.
- En acabant, com es fa per llevar l'usuari que et demana password i login, i com es fa per posar nous usuaris.
Moltes gràcies a tots per l'ajuda i moltes gràcies també per comentar allò de l'autocad.
B7s
Txutis ha escrit:Hola a tohom.
No entraré en quina distro instalar. El que sí vull fer és donar el meu testimoni de gestió de disc dur. La primera distro que vaig instalar-me, vaig fer-ho en un HD compartit amb Windows. Ja que els meus coneixements son baixos, al final vaig haver de reinstalar diverses distros, i adeu al HD.
Que faig ara? tinc dos HD: un per windows com a secundari (per hardware), i el linux en un HD estraible com a primari.
Vull windows, ergo trec extraible.
Vull linus, ergo poso extraible.
Ventatjes? tota la informació(fotos, musica,documents diversos) que tinc amb al HD windows, la puc manipular amb linux (amb programes compatibles de format) com amb OpenOffice en ambdos sistemes operatius.
Per si serveix d'alguna cosa, aquí queda el meu testimoni.
Una abraçada
Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 52 visitants