Sóc nou a Linux. He instal·lat Ubuntu 9.04 en un portàtil Packard Bell EasyNote comprat fa un any i escaig, no me'n feu dir el model. Fa servir wifi Atheros.
La cosa és que tot em funciona tret del wifi. He arribat a la conclusió que el problema és l'interruptor, és a dir, la tecla que engega i tanca la recepció wifi, que és al costat del botó d'inici del portàtil.
Quan inicio Ubuntu, aquesta tecla està activa (té el pilot engegat) fins un moment abans que em surti l'escriptori, en aquell moment el pilot de la tecla s'apaga.
Imagino que necessito un controlador específic, però no sé on trobar-lo. Ho he provat pràcticament tot. He cercat en el fòrum de Packard Bell, i no hi he trobat res. He cercat en fòrums d'Internet i he aplicat solucions amb la terminal, he activat i desactivat el control Atheros, he descarregat i instal·lat arxius .inf...
A algú altre li ha passat el mateix? Algú sap com resoldre-ho?
Per cert, això del Linux és fantàstic, tots els altres dispositius em funcionen bé i la connexió a Internet amb fil funciona perfectament.
Si la wifi estés activada, l'hauries de veure fent iwconfig en un terminal. Si no és així, per saber quina és exactament la wifi que tens, obre un terminal i escriu lspci. T'haurien de sortir llistats els dispositius PCI de l'ordinador, entre els que s'ha de trobar la wifi. Un cop vegis quina wifi és, busca-la a la pàgina de l'enllaç que t'he posat més amunt (si no és una atheros, busca-la aquí: http://linux-wless.passys.nl/
En el llistat et dirà quin driver has d'instal·lar perquè et funcioni. Un cop ho sàpigues, si no saps com fer-ho, ens ho tornes a preguntar. Si en el llistat et surt que aquesta wifi no funciona en Linux, aleshores es pot intentar de fer funcionar amb els drivers de windows -usant ndiswrapper-.
Bones, en cas que no s'e t'engigi la wifi un cop iniciat el linux...
has d'obrir una terminal (Konsole en KDE o Gnome-terminal en GNOME)
i teclejar:
sudo ifconfig wlan0 up
(wlan és el nom de la tarja wifi, en el teu cas potser és eth1 wifi0 o algun altre)
la meva recomanació, és que la teclejis i abans de premer la tecla Enter, pitgis el botó (en cas que el tinguis) que t'activa la wifi i mantinguent pitjat el botó, premis Enter.
La comanda aquesta el que li diu a la tarja es que s'ha d'activar.