Hola. Últimament tinc certs problemes (o crec que els tinc) amb internet. Sembla que va molt més lent (els vídeos de You Tube, per exemple, triguen a carregar-se i s'aturen contínuament). He fet un test de velocitat i em dóna 2747 kbps de baixada i 173 de pujada. La icona de l'escriptori em diu que el senyal és correcte i que la velocitat és de 54 Mbps. Hi ha alguna cosa malament? La velocitat del test és correcta? Gràcies per endavant pels consells! Àlex
Els problemes que expliques poden estar relacionats amb diverses causes. La principal seria que el teu Proveïdor de Serveis a Internet (en anglès Internet Service Provider, ISP), és a dir, l'empresa amb la qual tens contractat l'ADSL tingui problemes en el seu servidor. Hauries de trucar al seu servei tècnic i preguntar-los si han tingut o tenen problemes de comunicació en la teva zona, la qual ve delimitada pel teu número de telèfon.
Si no és el cas, la cosa podria tenir a veure amb el rendiment del teu processador i amb la quantitat d'espai lliure que tens en el teu PC. Quant fa que no compactes el teu PC, és a dir, quan temps fa que no utilitzes el programa Defrag de Windows. Si endreces el teu disc dur, de seguida notaràs que guanyes velocitat.
Una altra causa, aquesta podria ser la més probable, és que tinguis un virus que treballa en segon terme, o un programa Spybot (un programa espia) que fa el mateix i que analitza i emmagatzema les dades de tot el que fas amb el teu PC.
Si vols intentar resoldre el teu problema des de la ignorància o el desconeixement real del que li passa al teu PC, et recomano que instal·lis el programa TuneUp Utilities 2012. Et pots baixar i instal·lar-lo una versió de prova durant 15/30 dies i si t'agrada, després, en pots adquirir una llicència. És el millor programa que hi ha al mercat per fer manteniment del PC (ho dien revistes especialitzades com Computer Hoy o Personal Computer) i és molt intuïtiu, a més té una interfície molt agradable i fàcil d'entendre i disposa d'eines suficients, no solament per "tunejar" el teu PC, d'aquí ve el seu nom, sinó per poder-lo posar en forma.
Només l'has de descarregar i fer doble clic al fitxer executable que t'hauràs baixat. Desa'l a l'Escriptori o en un carpeta que es digui Les meves descàrregues/Mis descargas.
Quan l'hagis instal·lat, veuràs que el programa t'ha col·locat dues dreceres e l'Escriptori. Una icona que es diu "TuneUp Mantenimiento con un clic" i una altra que és la del programa en general i es diu "Tune Utilities 2012". Per començar a provar les meravelles d'aquest programa, fes doble clic a la primera icona que t'he descrit i deixa que el programa analitzi el teu PC. Com veuràs el programa soluciona tots els problemes més comuns que afecten el rendiment i, entre ells, compacta els discs durs quan ho requereixen.
Quan s'hagi acabat el xequeix, hauràs de clicar el botó que es diu "Solucionar problemas" i deixar-lo que faci fins que acabi el procés, que pot tardar uns minuts o unes hores en funció dels danys estructurals que trobi en el teu PC ( la primera vegada acostuma a trobar molts fitxers inútils i molts errors. A mesura que el fas servir, els problemes disminueixin exponencialment). Una vegada feta la feina, hauries de notar una millora substancial en el rendiment del teu PC. No oblidis activar el "Mantenimiento con un clic", com a mínim una vegada a la setmana o millor cada dia, quan arrenquis el PC. Bona sort.
Renoi, Joaquim! Moltes gràcies per la rapidesa i l'extensió de la resposta.
Defrag: ho faig habitualment. Programa espia: tinc el Panda i l'actualitzo a diari i sóc molt curós amb les descàrregues. Quant al Tune Up, venia amb el PC quan el vaig comprar i no l'he fet servir mai. Vaig a provar-lo ara mateix.