Utilitzo el Firefox 4 en Windows 7. Fins ahir, tenia triada l'opció de recordar l'historial de cerques al Firefox, però que el Google "No proporcionis prediccions de cerca en el quadre de cerca". Així, el google no em molestava intentant predir el que anava a escriure, però en canvi podia accedir a les recerques que jo mateix ja havia teclejat algun cop, simplement introduint unes poques primeres lletres al quadre del google.
Ahir a la tarda vaig passar el cc cleaner i vaig netejar l'historial del firefox. I després d'això, en teclejar alguna cosa al google, se'm posa a intentar predir el que diré, opció que ODIO, i a més no recorda les cerques que jo ja he fet. He de dir que tinc triades les opcions de recordar les recerques al firefox, i la de no esborrar-les quan neteges l'historial. Des que tinc el firefox 4 ja he netejat algun cop el pc amb el cccleaner, i mai m'havia passat lo d'ahir.
He intentat arreglar-ho des de preferències de cerca del GOOGLE, però aquí és on es produeix la situació estranya... Resulta que entro al IE (no el faig servir mai) expressament a comprovar això, i no tinc cap problema. Només passa amb el firefox. No ho entenc, perquè les preferències de cerca són del google, i no tenen res a veure amb el navegador, no?
El més heavy és que quan entro a les preferències de cerca (configuració de cerca) del google navegant des de IE, entre "filtre de cerca segura" i "nombre de resultats" m'apareix l'apartat COMPLETA AUTOMÀTICAMENT / No proporcionis prediccions de cerca en el quadre de cerca. Però quan vaig a les mateixes preferències del google però amb el firefox, en el lloc d'aquest apartat em surt GOOGLE INSTANT una opció que no té res a veure, i en conseqüència no tinc l'opció de "No proporcionis prediccions de cerca en el quadre de cerca"... A veure, si es tracta de les preferències de GOOGLE, haurien de ser les mateixes a cada navegador, perquè estic configurant el google i la seva cerca, no el navegador amb què ho miri!! Com pot ser que el propi google m'ofereixi opcions diferents si estic al IE o al firefox???
Em dóna molt pel sac que el google intenti predir el que escric, i més encara que no recordi les cerques que ja he fet. Com he dit, tinc triat que recordi les cerques i que no les esborri al netejar l'historial. I amb el firefox 4 ja havia passat el cc cleaner sense problemes després. El curiós del cas és que l'únic lloc a on el pc recorda totes les cerques que he fet des que vaig comprar el pc a l'octubre és a la barra de cerques dels temes d'ajuda del firefox!!! Allí poso el cursor, i em surt tot el que abans em sortia al quadre de cerques del google, així que la informació és en algun lloc de l'ordinador...
Si algú sap què pot estar passant amb aquest cas paranormal, agrairé enormement la vostra ajuda.
Bones, Pajaritu75! El que comentes és força normal després de passar CCleaner al teu equip. Sense entrar en gaire detalls, el que ha passat és que has esborrat la memòria cau i/o les galetes del Firefox que és bàsicament on es desen les preferències del teu navegador. Per a solucionar-ho, només has d'anar a aquest enllaç:
A més de poder configurar altres opcions com l'idioma de recerca, la ubicació, etc, trobaràs també que tens l'opció «No proporcionis prediccions de cerca en el quadre de cerca» desactivat. Activa-ho, desa les preferències i problema resolt
Respecte a per què IExplorer mostra unes opcions diferents del Firefox, suposo que per evitar, en la mida del possible, que visitis la pàgina del seu adversari, el «gran G», cosa que entre Google i Mozilla no hi han aquestes competicions...
Arreveure!!! Benny ^_^"
(P.D: Aquesta resposta NO me l'ha dit un «Pajaritu» sino l'experiència pròpia de patir el mateix efecte que tu... Sento l'acudit dolent però no em podia resistir Per cert, et recomano que et facis un compte a SoftCatalà, d'aquesta forma t'avisa quan algú t'envia una resposta a les teves preguntes entre d'altres avantatges, com ara el poder contactar amb altres usuaris directament...)
Problema solucionat, però fent una mica de trampa...
Al començament, el link que m'has enviat no em funcionava. Efectivament hi apareix l'opció de "No proporcionis prediccions de cerca en el quadre de cerca", però no em deixava desar-ho perquè em deia que tenia les cookies desactivades, cosa que és mentida. He destriat i tornat a triar les cookies, i ja m'ha deixat fer-ho.
Però mirant perquè aquesta pàgina de preferències SÍ em deixava fer el que jo volia, finalment he trobat el què. Tu m'has enviat les preferències del google d'Andorra. Jo fins ara estava fent servir el google Espanya, versió en català. El matís al link era molt lleuger: http://www.google.es/preferences?hl=ca http://www.google.ad/preferences?hl=ca
Ja he establert el google d'Andorra com a pàgina d'inici al firefox. Llevat de petits inconvenients (naturalment, NO em deixa establir Tarragona com la meva ubicació), no crec que em trobi amb més problemes que això, oi? Vull dir, tu que sembles un expert: la qualitat dels resultats serà la mateixa si el servidor és a Andorra, no?
Un cop més, moltes gràcies! Sembla mentida com, un cop ja tens el pc "tunejat" al teu gust, qualsevol tonteria que no funciona com vols t'arriba a molestar tant...
Bones de nou!!! Ho sento per enviar-te el d'Andorra... Suposo que m'ho agafa a nivell local (estic a Andorra la Vella, xDDD!!!) i no me'n havia adonat. Però llevat d'això, tota la resta funciona igual; les cerques, l'idioma a mostrar, la resta d'opcions...
He provat de canviar la ubicació (ho pots escriure a mà) i tens raó; No pots triar cap altre ciutat que no sigui d'Andorra. El meu CP és AD500 per si et fa falta posar-ho. Et diria de fer servir Google.cat com més neutral (ni AD o ES), però hauràs de posar un Codi Postal... d'els EUA??? En qualsevol cas tindràs els mateixos resultats de cerca ja sigui .ad, .cat, .es, o .com... Només afecta a la publicitat que Google mostra a la seva pàgina, cosa que pots suprimir fàcilment amb l'extensió AdBlockPlus.
Pel tema de les Cookies/Galetes, si fas servir Firefox 4 ves-hi al menu «Firefox» (el botó de color taronja) -> «Opcions» -> «Opcions» -> «Privadesa», i des d'allà pots esborrar les galetes pertanyents a Google (totes les versions) i tornar a fixar les preferències al web de Google. Si encara tens Firefox 3.6 ( o fas servir el menú clàssic a Firefox 4), a la barra del menú selecciones «Eines» -> «Opcions» -> «Privadesa» («Edita» -> «Preferències» si estàs a Linux) i pots fer el mateix. També pots esborrar la memòria cau del Firefox sense necessitat de fer servir eines externes. A l'apartat «Avançat» -> «Xarxa» de la mateixa finestra a la que et trobes veuràs el botó per realitzar aquesta tasca
Si tens cap dubte, no "dubtis" en deixar altre missatge per aquí i miro de fer-te un cop de mà. No sóc cap expert, però porto ja molts anys fent servir Firefox i col·laborant amb les tasques de la seva traducció (i trobant-me moltes coses d'aquest estil amb amistats que necessiten una ajuda per la meva banda) i això és un punt a favor meu... Per cert, si t'agrada el Firefox, mira el vídeo que han penjat els companys de Mozilla.cat al seu web, commemorant els 100 milions de descàrregues del Firefox 4... Ja diràs què et sembla!!!
1.- Fa anys que uso l'adblock plus!! De fet, ja no m'imagino navegar sense...
2.- Sóc fan de firefox des de temps immemorials. Ahir vaig veure la pàgina de baixades, aquella tan guapa amb un mapa mundial (o amb la rodona), i el firefox 4 ja anava pels 150.000.000 de descàrregues!!
3.- Tot el que tu em dius sobre galetes i preferències, ja ho havia provat, i el més frustrant és que encara no sé per què ha deixat de funcionar. Fixa't en el detall que, tècnicament, de fet no he solucionat el problema. Estic feliç perquè torno a tenir el tema configurat com jo volia, però recorda que ha estat gràcies a "passar-me" a un google diferent. Ara navego des del google.cat (he canviat d'Andorra a .cat seguint el teu consell). Però no oblidem que el google.es versió catalana continua sense deixar-me triar l'opció de "no proporcionis prediccions". I fins i tot he esborrat les cookies de google.es, com tu m'has dit, i segueix igual. Continuo flipant amb el fet que el google.es té unes preferències de cerca diferents al .ad i .cat. De fet, el link que tu em vas donar et porta a la pàgina de preferències (=configuració de cerques), que jo ja havia visitat mil cops en google.es intentant solucionar el tema. Cosa que no podia fer perquè al google.es surt allò del google instant al lloc on al .AD i .CAT surt l'opció de sempre ("no proporcionis prediccions").... Afortunadament, tu em vas adreçar a les preferències de google.ad. Però si m'haguessis linkat les de google.es, no hauríem avançat ni un centímetre en la resolució del problema.
4.- En fi, ara tinc el google.cat, encara que això suposi la situació surrealista que només em deixa posar codis postals d'USA per dir que estic a Tarragona!!
P.D. I el que continuo sense entendre és que des que tinc el firefox 4 (aprox. un mes), ja havia passat el cc cleaner més d'un cop, i mai havia tingut aquest problema...