Hola, amics, m'he comprat un ordinador nou amb Windows 7 i, ara que tinc instal·lats els programes que necessito, vull crear una imatge del disc tal com el tinc ara per quan hagi de formatar-lo, així ja ho tindré tot configurat. Em podeu aconsellar un bon programa per gravar la imatge? Per cert, he instal·lat l'Avast 5 i no em funcionen les actualitzacions automàtiques, ho haig de fer manualment, i el tinc registrat. Algú ha tingut el mateix problema? Gràcies i una salutació!
El millor programa per crear una imatge completa del sistema operatiu i de tots els programes instal·lats en el teu ordinador és el Norton Ghost, que permet crear imatges completes dels teus disc durs i fer-ne còpies incrementals, és a dir, si en els darrers mesos, després d'haver fet el Ghost del teu disc dur hi afageixes progarmes, el Norton Ghost farà una segona còpia amn aquests nous programes sense necessitat de tornar a copiar el disc complet. Les còpies es poden fer en suports extraïbles, tipus discs durs externs o DVD.
Hola Parsley, Norton Ghost és una solució força coneguda, encara que és de pagament. La meva recomanació personal és que facis servir Clonezilla (llicència GPL), RedoBackup (GPL), Macrium Reflect (aplicació gratuïta), o amb la que Microsoft integra dins el sistema W7, anomenada «Copia de seguretat i restauració» que trobaràs dins el «Tauler de control».
Si mai has fet servir una eina d'aquestes et recomano que comencis per la més senzilla d'emprar; Macrium Reflect. Està en Anglès, però te un assistent molt inuïtiu per a no perdre's. En cas de desastre podràs recuperar l'estat del teu sistema a data de la darrera còpia de seguretat que hagis fet, mitjançant un CD de recuperació que la mateixa aplicació et premet crear, o mitjançant una unitat USB i una aplicació anomenada uNetBootIn (de codi lliure, en Català i traduïa per un servidor). Macrium Reflect s'ha d'instal·lar al teu ordinador (35mb) però, una vegada instal·lada la pots copiar dins una unitat USB i esborrar-la del teu sistema i així evites tenir-la dins la còpia de seguretat .
Després et recomanaria RedoBackup, una eina més avançada que l'anterior. El funcionament és molt semblant a Macrium Reflect però s'executa des d'un CD Autònom (o amb una clau USB fent servir l'eina que he comentat anteriorment) en comptes d'haver-se d'instal·lar al teu ordinador perquè es basa en una distribució de Linux (100mb). Com podràs veure al seu Web, aporta Bare-Metal Restore, una capa addicional de seguretat.
Finalment tenim Clonezilla, la més avançada de totes i amb un fotiment d'opcions que no te les acabes, xDDD!!! També es basa en GNU/Linux i has de fer-la servir mitjançant un CD autònom ( o per USB amb el truc de uNetBootIn). No te interfície gràfica i això pot espantar una mica, però justament per no tenir interfície, el seu rendiment és millor quant a recursos necessaris. En el passat vaig fer servir aquesta eina per instal·lar Linkat a tot un parc d'ordinadors de l'IES s'Agulla de Blanes (unes 50 màquines aprox) i, una vegada tenia la màquina mestre creada em va portar poc més d'una hora clonar la configuració d'aquesta màquina cap els altres ordinadors amb un Switch de 24 ports. I tot això amb eines de codi lliure ^_^"
Ah, si... No he esmenat res de l'eina que Microsoft incorpora amb el sistema. Sincerament, no l'he feta servir perquè no he vist l'opció de poder comprimir l'espai que ocupa l'arxiu final. És a dir, la resta d'aplicacions et permeten comprimir l'arxiu resultant per estalviar espai al disc o als DVDs on facis la còpia de seguretat (si la partició on tens el Sistema amb Drivers i aplicacions ocupa 15Gb per exemple, l'arxiu final amb qualsevol de les eines que recomano serà d'uns 5 o 6Gb) però no he vist aquesta característica amb l'eina de Microsoft. Torno a repetir que no he profunditzat gaire atès que Windows no és el meu sistema principal...
Respecte a l'avast!, sóc la persona qui fa les traduccions i el manteniment d'aquest antivirus (encara que no sóc un suport oficial, o no almenys per aquesta via ) i potser sóc la persona més idònia per fer-te un cop de mà...
Assegura-te'n que tens l'opció de fer les actualitzacions de manera automàtica activada. Només has de verificar si l'opció «Actualització automàtica» dels apartats «MOTOR I DEFINICIÓ DE VIRUS» i «APLICACIÓ» de la finestra «Actualitzacions» que trobaràs en accedir des del botó «Configuració» de la interfície d'avast! (on està la icona d'una clau anglesa) estan activats. També has d'especificar si connectes mitjancant un mòdem o si el teu equip està permanentment connectat a Internet. Ha de quedar com això:
Si encara continua donant problemes, desinstal·la l'avast! antivirus amb l'eina oficial que trobaràs en aquest enllaç:
Abans de suprimir l'avast! antivirus, descarrega't els 2 fitxers dels enllaços que t'he posat i després fes tot el procés sense connexió a Internet/xarxa local. Si es necessari, desconnecta el cable o inhabilita la connexió sense fils del teu ordinador per evitar una infecció vírica mentre estàs sense antivirus.
Si necessites més consells, no dubtis en preguntar per aquí...