Us escric això perquè tinc molts dubtes pel que fa a la protecció del meu ordinador. Segons l'informàtic del meu col·le s'ha d'instal·lar un antivirus, firweal i anti-malware al mateix temps en un ordiandor. Les raons: perquè, segons ell, cadascú està especialitzat en una tasca diferent i per tant fan la seva feina de forma separada.
Ara bé, no és pas el primer cop que em diuen que no s'han d'instal·lar programaris d'aquests tots al mateix temps perquè, com de fet s'ha dit en aquest fòrum, no sumen esforços, en resten.
A mi l'informàtic em va dir que instal·lés l'Avast, versió gratuïta, el ZoneAlarm, versió gratuïta, l'Spybot Search&Distroy (http://www.safer-networking.org/es/download/index.html) i finalment el CCleaner (que no es un programari per eliminar virus, però segons ell serveix de molt perquè t'elimina els registres,... vaja que et neteja l'ordinador) i normalment amb això tot està bé.
Però no sé ben bé que dir-vos. Jo el que vull es tenir l'ordinador protegit al 100%, que detecti al moment qualsevol intrusió a dins el meu ordinador i que m'avisi, que pugui analitzar la meva clau USB al moment, advertint-me d'un possible atac.
Podríeu pensar: home sent informàtic hauria de confiar-hi, però no és pas el primer cop que em diuen que no es poden instal·lar molts al mateix temps, perquè no serveix de res, i la pàgina oficial de l'Spybot no m'inspira confiança.
Li dono importància al català però si tampoc puc tenir-lo no passarà donat que, en aquest cas, la prioritat està en la protecció.
Jo en el meu tenia l'Avast instal·lat i ja està. Però sempre tenia a punt el Spybot per fer-li una neteja de tant en tant, sobretot si notava alguna cosa extranya. Però mai l'he tingut encès tota l'estona, desconec si te aquesta opció. Aquest dos programes crec que els pots tenir en català.
El CCleaner no l'he usat mai però tothom en parla bé.
Jo crec que la convivència entre el ZoneAlarm i l'Avast hauria de ser pacifica ja que fan coses diferents, un és antivirus i l'altre tallafocs. Potser algú els ha utilitzat alhora i pot confirmar si es molesten o no.
Els consells que et dóna l'informàtic em semblen correctes, en principi pots instal·lar-ho tot sense problemes. El què passa és que, com més processos tinguis rodant, més lent t'anirà l'ordinador, cosa que notaràs més si l'ordinador és antic.
D'altra banda, la major part dels routers actuals ja inclouen un tallafocs, a més d'altres utilitats. Si el tens activat, el tallafocs de windows et resulta molt menys imprescindible.
Si realment et prens la seguretat seriosament, però, hi ha coses tant o més importants que omplir l'ordinador d'eines protectores:
No usar un compte d'administrador per treballar normalment. Tenir el sistema actualitzat. Impedir l'autorun dels discs USB. No posar paraules de pas massa senzilles. Canviar la paraula de pas que porta el router de sèrie per una de complexa. No usar programari privatiu.
Hola. Jo puc explcar la meva experiència. Tinc un sobretaula i un portatil. Al portatil hi tenia avas! i " Malwarebytes' Anti-Malware" semblava que tot anave bé. El sobre taula sempre he tingut Panda. Vaig tenir unes incidèncias i va venir l'informàtic i en va instalar anti-malware i em va dir que el passes un cop al mes. Passava el Panda i trobava virus i software malintencionat. Pasava Malwarebytes' Anti-Malware y no trobava res de res. El Panda inssistint que hi habia un munt de virus , i em deia "informado" o sigui que no els podia eliminar, estava tant amoïnada que vaig escriure varies vegades a Panda, fins que em vaig fixar que quasi tots els arxius que trobava malament posava "incoming". Ja sé que és allà on van a parar les cançons o lo que baixis amb l'Emule. Vaig posar aquesta paraula al buscador de Windows i ... sorpressa ! va trobar unes 6 0 7 carpetes "incoming" a diferents ubicacions del ordinador y en una d'aquestes carpetes un munt d'arxius comprimits que jo no havia vist mai ni habia baixat. Per descomptat que vaig eliminar-lo tot i de virus res de res. O sigui que et recomano Panda Antivirus és el millor antivirus que hi ha al mercat. Aquest any he comprat el més senzill : Panda Antivirus Pro 2011 serveix per tres ordinadors (de la mateixa casa i mateix nom) No cal dir que el vaig instalar al portàtil i em va trobar 8 virus ! . Salutacions, trinicaballe
I gràcies per les vostres respostes. Les he estat llegint atentament, i en primer lloc haig de dir que, efectivament, en LluísLi té raó i a partir d'ara utilitzaré contrasenyes més llarges.
I amb tot el que heu dit, he arribat a la conclusió que utilitzaré el Panda, el Karspesky o bé el Norton. Ara bé, no sé quin dels tres està millor. Ho dic, perquè als webs de cada software, només hi diu el següent "protecció contra tota mena de virus i/o malware" i punt.
I el cas és que mirant pel web i més concretament llegint un article de l'Edu (http://www.xtec.es/at_usuari/antivirus/ ... agacio.htm), m'ha adonat que existeix un llistat important de possibles tipus de virus (malware, virus, worms, trojan, rootkits, spywares, adware, hackers,...) i clar, jo no sé si aquests 3 software els inclouen.
Pel que dius, Trinicaballe, doncs mira. La veritat és que vaig tenir una vegada el Panda fins que em van dir que el Karsperky era millor. I ara estic fet un embolic perquè el Karsperky, després d'haver provat la versió de prova 2011, no m'acava de convèncer i recentment m'han dit que el millor és el Norton.
I estic fet un gran embolic perquè de tants: malware, virus, worms, trojan, rootkits, spywares, adware, hackers,... al final no sé quin és quin... ni el que haig de comprar.
Vaig provar l'Emsisoft, (http://www.emsisoft.com/en/) que no sé ben bé què és si un virus o una altra cosa, i em va agradar. Però no estic segur si és bo.