he obert una base de dades amb l'open office per fer l'iva del trimestre, no sé canviar els titulars/nom de les columnes asignades a l'exemple, per altres més adients per la informació que jo voldria per exemple: data, nº de factura, proveïdor, mercaderia, pagat amb, quantitat base, tipus iva, quantitat total. Com puc fer i també que em sumes les quantitats totals de fi del trimestre, perdonau per saber-ne tan poc. gràcies
és una llàstima que un fòrum en la nostra llengua funcioni tan poc o el facem funcionar tan poc i per tant ens ajudem tant poc. salut i dessitjant que canvii per bé.
l'open office és un desastre de programa, per fer una punyetera taula m'he hagut de treure els ulls de petita que em sortia, no he ocupat ni un 40% de la pagina, a l'hora d'imprimir no pots imprimir directe, has de cercar na Maria per sa cuina, per veure com ho pots imprimir, a la fi ho aconseguesc i després de passar tanta pena per omplir un 40% de pagina en miniatura, m'imprimeix 4 pagines per una cosa que amb una anava més que sobrat. Visca la feina mal feta.
Coneixes http://einestic.pimestic.cat/ ?. Allà pots descarregar-te programari per gestionar PIMEs (programari multiplataforma que l'hem pagat tots). No cal que reinventis la roda.
En quant el darrer comentari : "Visca la feina mal feta", et deus referir que et planyes per no haver fet l'esforç d'aprendre a fer servir el sistema operatiu correcte amb l'idioma correcte, oi?
moltes gràcies Jordi, encara que no s'instalen els programes de einestic, ho he provat i no s'instalen, errada no sé quina, ho vaig voler comentar al foro i em vaig trobar amb la mateixa queixa. Per lo vist el virrei Montilla i aquesta tropa no sap fer funcionar res, només emportar-se els doblers de la nostra feina cap a Castella. Hi poden penjar el cartell de No Funciona quan vulguin, dissortadament crec que no són capaços de res més. Quina diferència amb el softcatala o algunes coses personals d'algunes persones que dona gust descobrir la seva genialitat i lo bé que van. ah, la feina mal feta ho dic quan només tenc limitacions i dificultats a diferència d'altres programes que tens facilitat i pots fer encara moltes més coses i possibilitats de les que pensaves o necessites; aquesta és la diferència d'anar amb un cotxe més o menys bo o amb una cadira amb quatre rodes de carret de supermercat i dos cordons de sabata per dur la direcció; perquè dissortadament aquesta es la sensació que he tingut amb la base de dades de l'open office; i em dol molt haver de dir això d'un programa que és un mèrit de llibertat com l'open office i haver d'alabar les virtuts d'un que només cerca enganyar pel seu benefici, i que a més copia tot el que pot als altres. la nostra llengua intent emprar-la sempre, encara que a pics m'hagi d'enfrontar, si no la defensam nosaltres qui ho farà? salut i els millors dessitjos.
Benvolgut Biel. Jo treballo amb aquest paquet d'"einestic" amb una distribució GNU/Linux Ubuntu i funciona francament bé. Si no et vols canviar de sistema operatiu pots fer servir una màquina virtual (de franc a http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads ) instal·lant-hi, per exemple, un Ubuntu (http://www.ubuntu.cat) i el paquet "einestic".
moltes gràcies un altre pic Jordi, tenc l'ubuntu 9,04 instalat junt amb el vista, quan arranca em demana amb quin sistema operatiu vull partir, si no li dic res arranca amb l'ubuntu. hi tenc l'open office també dins l'ubuntu que vaig instalar, si instal el paquet de einestic a l'hora de torna voler instalar l'open office, em pot donar conflictes? Provaré d'instalar el einestic amb l'ubuntu i esperaré que em confirmis si no hi haurà problemas de jà tenir-hi l'open office. Amb l'ubuntu encara no tenc internet, això encara ho he de fer amb el vista. l'open office, quina emprenyada que em va fer agafar, encara que ahir hi vaig fer feina amb el document de text inserint la taula allà, tanmateix no tenc massa factures ni soportades ni meves, i allò jà va ser millor que el word; suposo que va ser trist el meu començament amb les bases de dades i la desinformació de com fer millor, encara que l'acces a l'exemple que té et guia molt bé. Idò, poc a poc i bona lletra. gràcies pels enllaços també, m'aniran molt bé aprendre abans d'equivocar-me o emprenyar-me. Els millors dessitjos Jordi i jà et comentaré com em va. salut.
[CiE]Aquest conjunt d’aplicacions es troben integrades en un tauler de control, des del qual es pot accedir a qualsevol funcionalitat que es desitgi...
Diria que treballa de forma independent al Openoffice instal·lat al sistema. En els fòrums no hi ha cap referència a possibles conflictes.
moltes gràcies Mql per la teva ajuda també. crec que esperaré a que l'ubuntu em funcioni amb interntet per davallar i instalar l'einestic, meam si hi ha més sort que amb el vista i se m'instala i funciona aquest cop. bé jà vos diré coses perquè es una cosa molt interessant per tots els que tenim una petita empresa per millorar sense que els costs ens pujin molt com amb els programes privats, que són molt bons encara que el seu cost també és molt elevat dissortadament. salut.