Al meu ordinador, sempre he formatejat el disc, posant el CD d'instal·lació, reiniciant i quan surt "pulse cualquier tecla para iniciar desde el CD", etc. etc. . Però ara, em va venir un familiar amb el seu ordinador portàtil, perquè li fes aquesta operació de formatejat, i quan reinicio, no surt l'esmentat escrit a la pantalla. Crec que cal configurar el "Bios", o alguna altra cosa semblant. Algú em podria orientat com s'ha de fer?. Li agrairé moltíssim.
Al iniciar l'ordinador (quan surt el logo del fabricant), normalment a baix posa quina tecla s'ha de prémer per a entrar en la configuració de la BIOS. Pot ser el F2, la tecla suprimir, el F12...
Un cop dins has de cercar alguna opció que hi posi boot, device priority o alguna cosa per l'estil. Sabràs que hi ets quan et mostri una llista en la que pots triar l'ordre en que s'ha de cercar algun sistema per iniciar, normalment deixa triar entre dispositius externs, lector de CD/DVD i disc dur.
Un cop triat l'ordre en la mateixa BIOS hi ha la opció de de sortir i desar els canvis, o sortir descartant els canvis. Si no trobes a on canviar la configuració, o creus que has tocat alguna cosa que no era, fes servir aquesta segona opció.
Tot això normalment ho indiquen les instruccions del portàtil (o placa base en el cas d'un sobretaula) i és difícil donar-te instruccions exactes ja que cada BIOS és diferent per a cada marca inclús per a cada sèrie.
http://epkis.com Programari lliure en català i alguna cosa més...