Tinc un arxiu que pesa 8 gb i un disc dur portàtil de 500 gb amb 400 gb lliures. Quan el vull passar al disc dur portàtil em surt una finestra que diu: "[...]No hay espacio de disco suficiente". El comprimeixo pero em diu el mateix... què faig?
Si no hi has passat altres fitxers, pel·lícules o documents, jo t'aconsellaria que el formatessis i una vegada acabat el format que tornessis a provar de copiar-hi el fitxer conflictiu, quasi segur que ara ja no et dóna cap error. Si ja els tens relativament ple, hauràs de passar tots els fitxers que hi tenies al teu PC, si hi ha prou espai, i formatar després el disc dur extern.
Per formatar tens dos camins: 1) des de Mi PC/El meu ordinador cliques amb el botó dret del ratolí sobre la icona del teu disc dur extern i escull l'opció Formatear/Formatació. Deixa el quadre de diàleg que se t'obrirà amb les opcions que hi ha per defecte.
2) Des de Inici/Tauler de control/Rendiment i manteniment/Eines d'administració/Adminstració d'ordinadors/Administración de discos. Des d'allà veuràs tots els discs durs que hi ha en el teu PC i, entre ells, el disc dur extern que vols formatar, si està connectat. Clica amb el botó dret del ratolí sobre la icona del teu disc dur extern i escull l'opció Formatear/Formatació.
Bé, no comentes en quin format es troba el disc. Se m'acut que, si el disc és formatat en FAT32, no s'hi poden posar fitxers de més de 4 Gb. Aleshores l'hauries de formatar a NTFS per poder posar-hi fitxers tant grans.
Si el problema és aquests, tens una altra opció, que és partir el fitxer utilitzant alguna eina, com per exemple el 7zip, software lliure, gratuït i en català que et pots baixar des del rebost de softcatalà. Es clar que, depenent de per què vulguis aquest fitxer, aquesta opció no et serà massa útil.
Les diferències són notables, sobretot pel què fa a seguretat, tant lògica -gestió de permisos-, com física -recuperació d'errors en cas de caiguda del sistema-. NTFS també permet mides de disc molt superiors. Per contrapartida, no té perquè ser més ràpid, i les taules on es defineix la situació de les dades en el disc ocupen més espai que en FAT32. D'altra banda, si fas servir el disc per connectar-lo a algun reproductor amb entrada USB, pots trobar-te que, amb NTFS, no te'l reconegui.
En definitiva, si les dades que hi tens no són importants, podríem dir que tant li fa quin sistema uses, però si tenen valor, millor NTFS.
expliquen com convertir una partició FAT32 a NTFS. Té els seus riscos, i m'imagino que tardarà una bona estona, però sempre serà millor que formatar de nou.