Bona tarda, en el meu PC m'hi vaig fer una particio de disc dur, i en un tros hi tinc el Debian i amb l'altre i tinc el windows XP. L'altre dia vaig instal.lar l'antivirus Avast! al tros de disc dur que hi tink al windows, i ara no s'em obre l'ordinador. S'em queda que nomes es veu el fons de pantalla de l'escriptori. El que voldira fer jo seria desinstal.lar el windows. Però esclar si no s'em obre com ho faig? amb el Cd? L'informació que hi tinc a dins tant me fa si la perdo, no vull pas salvar res, mala llet tu. Si algú em pot ajudar estaria molt bé.
Normalment, per desinstalar un sistema operatiu (ja sigui windows, linux o qualsevol altre) el que es fa es formatejar la partició i llestos.
La manera més senzilla és fer-ho des d'un CD d'instalació (és igual si és el de Windows o d'un altre sistema operatiu), tot i que potser seria millor que l'intentesis formatejar des de Linux mateix, per evitar el risc de formatejar la partició de la Debian sense voler.
L'altra cosa que hauries de tenir en compte es en quin format vols tenir la partició. En cas de dubte et recomano utilitzar FAT, que tot i tenir les seves mancances, practicament ho reconeixen tots els sistemes operatius.