Hola de nou! Tinc uns quants dubtes senzills per molts de vosaltres però existencials per mi: 1. Tinc configurat el portàtil de manera que instal.la les actualitzacions automàticament. És necessari acceptar totes les actualitzacions que se'm proposen? En cas afirmatiu, què se'n fa de les versions antigues? Puc esborrar-les? El meu ordinador és molt bàsic ( AMD sempron 448 Mb RAM i 50 Gb de disc dur ). 2. Treballo molt amb imatges, animacions flash, videos educatius obtinguts per internet, tinc entès que el fet que la memòria RAM sigui justa pot fer que vagi lent en baixar aquests tipus d'arxius i treballar-hi, com puc optimitzar el meu equip? ( si n'he de comprar un altre són massa cars per mi a no ser que algú em sàpiga dir on trobar-ne de segona mà bé de preu i de confiança). 3. Estic fent un curs telemàtic que em demana tenir un aplicatiu especial i per inatal.lar-me'l em diu que he de tenir el següent programari: " la versió completa de la Màquina virtual Java ( JDK) i no la versió reduïda( JRE). Com puc saber quina "màquina" de Java tinc instal.lada a l'ordinador? Gràcies, gràcies i gràcies a qui tingui la paciència de contestar-me!!!! ROSA
les actualitzacions són per a millorar, s'instal·len a sobre del que toqui elles mateixes, les antigues no les has de treure.
Si trobes que l'ordinador et va lent o trobes a faltar disc dur, tens el ccleaner http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ (fes clic a on posa "Download Latest Version, a dalt a la dreta). Aquest programa t'ajuda a suprimir tot el que li sobri a l'ordinador. Consta de tres parts bàsiques: 1: Neteja general de disc dur. Cerca arxius temporals i tot el que no li faci falta, a més et deixa triar que vols suprimir. Si tens algun dubte sobre les caselles que has de marcar pregunta. 2: Neteja del registre. En principi això no és necessari, es fa servir per netejar restes de programes desinstal·lats. 3: Tria dels programes que s'executen al iniciar l'ordinador. Aquí tens una llista a on pots deshabilitar tot el que no facis servir habitualment, normalment l'únic imprescindible és l'antivirus i algun controlador de maquinari. Aquesta llista avegades costa una mica d'entendre, et recomano que posis aquí el que et surti i t'ajudem a triar.
A més el programa permet desinstal·lar parts concretes de programes, però aquesta utilitat en principi no la necessitaràs. Abans de fer servir el programa et recomano que miris la llista de programes que tens instal·lats, no tinguis res que no facis servir.
En principi, totes les actualitzacions del Windows, suposo que el Windows XP, es descarreguen al teu orinador mitjançant fitxers temporals del tipus "fitxer.tmp". Si no tens una versió pirata del Windows, jo t'aconsello que les instal·lis totes, ja que són millores de seguretat del sistema operatiu i de totes les aplicacions de Microsoft que tinguis en el teu PC per tal que funcioni millor i més segur, lliure d'intrusos i programes espia.
Aquests fitxers es queden a l'ordinador, normalment en una carpeta que es diu Windows Temp o en la carpeta a la qual vagin destinades les actualitzacions del sistema operatiu, per la qual cosa van carregant el teu disc dur de fitxers inútils que ocupen espai i alenteixen el teu PC. Si fas servir eines com el Cleaner que proposa el company o programes semblants com el Tune Up Utilities (és de pagament), disposaràs d'eines de treball especialitzades en buidar els fitxers temporals que s'instal·len cada dia, sense que t'hagis de plantejar si pots o no esborrar-los.
Dins del propi Windows també hi trobaràs una eina de neteja de fitxers temporals prou efectiva que és el Disc Cleaner. Trobaràs aquesta eina a la ruta "Inicia/Tauler de control/Rendiment i manteniment/Tria una tasca/Allibera espai al disc dur." Quan hi accedeixis li hauràs de dir la unitat o el disc dur del teu PC que vols netejar, per defecte la C:, i començarà a xequejar el teu orinador per calcular la quantitat d'espai que es pot alliberar. Quan a cabi t'informarà de l'espai que es pot guanyar en Mb i, si acceptes la proposta, aquests fitxers inútils seran esborrats. Bàsicament, els fitxers que més ocupen espai són els temporals de baixades d'Internet o del correu electrònic, els de programes instal·lats i les cookies, que s'instal·len cada vegada que vas a una Web a Internet, perquè si hi tornes puguis carregar més fàcilment la pàgina.